Artikelen

Scherpe proposities leiden tot meer omzet en winst

Door: Andre de Wilde

Scherpe proposities leiden tot meer omzet en winst Door een veelheid aan factoren ervaren de meeste organisaties meer druk van hun concurrenten dan in het verleden. Meer en meer is het dan ook van belang om je duidelijk te onderscheiden van je concurrenten. In veel gevallen probeert men daarom het product of dienst te verbeteren ten opzichten van wat er […] Lees verder »

Groeit je bedrijf maar heb je het idee dat het beter kan?

Door: Andre de Wilde

Groeit je bedrijf maar heb je het idee dat het beter kan? Je bent niet de enige! Veel ondernemingen groeien door de economische hoogtijdagen. Toch hebben veel ondernemers de overtuiging dat het (veel) beter kan. Ook zien we dat veel ondernemers worstelen met de sterk veranderde marktomstandigheden en verkooptechnieken. Hoe verkoop ik mijn producten en diensten in de toekomst? Ook […] Lees verder »

Multichannel acquisitie is heel effectief

Door: Andre de Wilde

Acquisitie is waarschijnlijk het meest besproken onderwerp binnen de commercie. Afgelopen jaren was de trend in de berichtgeving dat koude acquisitie niet meer zou werken en alles naar social selling zou gaan via de online platvormen. Gelukkig (of voor sommige helaas) blijkt dat de meest effectieve vorm van acquisitie een combinatie is van online en offline kanalen. Deze vorm heet […] Lees verder »

Verkopen is mensenwerk: 3 tips om sales talent optimaal te laten presteren

Door: Andre de Wilde

Met behulp van online assessment resultaten verbeteren David Verhagen – directeur Scorius Verkopers hoeven voorlopig nog niet bang te zijn voor robotisering. Verkopen is mensenwerk. Een goede verkoper is geen robot maar voelt aan welk gedrag op welk moment het beste past. Dat draait om intuïtie en contact maken, maar ook om lef en scherp onderhandelen. Dat maakt verkopen een […] Lees verder »

BusinessBuilding app voor E-Learning en betere resultaten

Door: Andre de Wilde

BusinessBuilding app BusinessBuilding heeft een app ontwikkeld om de medewerkers van onze klanten interactief te helpen bij de ontwikkeling van hun commerciële vaardigheden. De app ondersteunt, activeert en begeleidt de deelnemers tijdens de implementatie van BusinessBuilding programma’s zodat de behandelde theorie en methodiek daadwerkelijk worden toegepast en daarmee effectief geborgd worden in de dagelijkse praktijk. E-learning & engagement De deelnemers […] Lees verder »

We gaan alweer richting juli! Het is bijna zomer.

Door: Cees Brouwer

De zomer; Even stilstaan… De kracht van de versnelling! We gaan alweer richting juli! We kijken uit naar de zomer en een periode van rust. Deze periode is bij uitstek een mooie gelegenheid voor reflectie, om even stil te staan en na te denken over thema’s als onderstaand. Ik wens je een mooie zomer! In hoeverre heb ik mijn (commerciële) […] Lees verder »

Klant aan het woord: Quincy Burke, Businessline Manager YoungCapital

Door: Andre de Wilde

YoungCapital – Wij zijn de nieuwe generatie. Werken met YoungCapital, is werken met de nieuwe generatie. Dit merk je direct aan onze energie en aan ons ondernemerschap. Wij houden van het maken van duidelijke afspraken, zodat je precies weet wat je kunt verwachten. Bovendien doen en denken wij graag tegelijk. Vraag: De beste Sales Academy YoungCapital is ambitieus en er werken […] Lees verder »

Achieve additional revenues and add significant value step by step

Door: Joan Willemse

Calibrate your key commercial process and achieve additional revenues Companies are daily on the hunt for extra revenues. By calibrating your commercial organisation (people, processes and methodologies) you are guaranteed to not only increase you revenues by double digits, but you will also improve you customer satisfaction scores. This approach is applicable to any company with a commercial process, whether […] Lees verder »

Expert interview: Dhr. van der Giessen, wat is er aan de hand in afval-land?

Door: Joan Willemse

Wat is er aan de hand in afval-land? Deze vraag stellen we aan Ton van der Giessen, managing director bij Van Werven Plastic Recycling én voorzitter van BRBS Recycling (Branche Vereniging Breken en Sorteren) Riskeren afvalbedrijven hun bestaan als ze onvoldoende innoveren? Technology, ICT en big data spelen steeds meer een belangrijke rol in de meeste industrieën en de afval branche is […] Lees verder »

Does your company pass the test of Customer centricity?

Door: Joan Willemse

Can you be a little bit customer centric? No: half measures are just not good enough. Do you pass the test? A simple test to discover how successful a company has been in becoming customer centric is to ask five employees, from one company but different departments (HR, finance, purchasing etc.) how their company’s  customer centricity actually translates to you […] Lees verder »