Klant aan het woord: Hans Bax – directeur WML Facilitair

Door: Peter Haagmans

wml-facilitair-hans-bax-businessbuilding-klant-aan-het-woordWML Facilitair: “Goed om te zien hoe de aanpak van BusinessBuilding verbindt en tot samenwerking leidt tussen de verschillende disciplines”

WML Facilitair is een moderne dienstverlener op het gebied van beveiliging, groenvoorziening en schoonmaak. Zij combineren moderne werkwijzen met gedegen vakmanschap. Kwaliteit en een dienstverlenende manier van werken staan hierbij voorop. Ze onderscheiden zich van anderen doordat er in een mix wordt gewerkt met reguliere medewerkers en medewerkers met een kwetsbare arbeidsmarktpositie

Wij hebben BusinessBuilding de vraag voorgelegd of zij een Sales training kunnen geven aan onze leidinggevenden om de commerciële vaardigheden op het gebied cross selling in het contact met onze klanten op een professionele wijze toe te passen. Omdat de leidinggevenden van huis uit geen echte verkopers zijn vonden wij een commerciële ondersteuning in de vorm van een training zinvol. Daarnaast vormde een vooraf benoemde groepsdoelstelling een belangrijk vertrekpunt.

Er hebben eerst individuele intakegesprekken plaatsgevonden met alle leidinggevenden waarin de exacte behoefte goed in kaart werd gebracht. Vervolgens is er door Peter Haagmans van BusinessBuilding een maatwerk programma gemaakt met de training “Adviserend Verkopen” als basis. We hebben de voor de hand liggende naam “crossen” uitgekozen als naam voor de training vanuit de gedachten dat collega’s elkaar in de dagelijkse praktijk kunnen bevragen over de vorderingen met ”crossen”, wat ook gebeurt.

Mede dankzij de facilitaire achtergrond van Peter werden praktijkgerichte voorbeelden en oefeningen toegepast wat ons zeer aansprak en het geleerde werd diezelfde week al in praktijk gebracht.

Tevens is er voor de procesinrichting een Salesfunnel opgesteld waarin ieders bijdrage is terug te vinden. Alle noodzakelijke inspanningen en resultaten om de groepsdoelstelling te behalen zijn goed  te volgen en in het werkoverleg komen deze als vast agendapunt ter sprake.

Resultaat verbeteringen zijn goed zichtbaar! Onze relaties met bestaande klanten worden verder verdiept doordat er over andere zaken dan voorheen wordt gesproken. De kansen en behoeftes worden goed in kaart gebracht wat tot extra omzet bij bestaande klanten leidt. Ook zijn alle leidinggevenden nu goed in staat om WML Facilitair breed advies uit te brengen.