We erkennen allemaal de waarde van een doordacht Verkoopplan, waarin we onze doelstellingen uiteenzetten. Toch blijkt dat deze doelen vaak niet of slechts gedeeltelijk worden gehaald. En dat terwijl je er zoveel tijd in hebt gestoken!

Een Verkoopplan hoeft geen lijvig boekwerk te zijn. Liever niet zelfs, want dan heb je zomaar kans dat het in een bureaulade verdwijnt om daar nauwelijks meer uit te komen.

 Een goed Verkoopplan geeft concreet antwoord op vragen die ertoe doen. Bepaal deze vragen voor jezelf. We helpen je op weg met een aantal voorbeelden. Beantwoord ze en je hebt een solide uitgangspunt voor commerciële groei in het nieuwe jaar:

  • Staan de benodigde activiteiten om je doelstellingen te halen concreet omschreven?
  • Hoeveel activiteiten heeft je organisatie nodig om tot een deal te komen?
  • Welke (online)marketingactiviteiten leiden daadwerkelijk tot meer conversie?
  • Waar in het salesproces kun je deze activiteiten het beste inzetten?
  • Wat is de bijdrage van ieder lid van je salesteam aan de commerciële groei?
  • Hoe meet je tussentijds je commerciële prestaties? Zijn persoonlijke targets leidend of stuur je ook op teamresultaten?
  • Welke klanten dragen echt bij aan het realiseren van de commerciële strategie van jouw bedrijf?

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het stellen van de juiste vragen, en belangrijker nog, bij het beantwoorden ervan? Neem dan gerust contact met ons op. We sparren graag vrijblijvend met je over een succesvol Verkoopplan en jouw commerciële groeimogelijkheden.

« Terug naar alle artikelen