Creëer jouw commerciële
groei

Creëer jouw commerciele groei

Scherpe strategische inzichten die jou als ondernemer helpen bij het maken van de juiste keuzes. Dat is de beste start voor commerciële groei.

Creëer jouw commerciële groei met een Winnende Commerciële Strategie

  • Heb je een goed idee, maar komt het niet van de grond?
  • Heb je een berg met activiteiten, maar mis je het overkoepelende beeld?
  • Weet je waar je nu staat, maar heb je geen idee hoe het de komende jaren verder moet?
  • Of heb je gewoon behoefte aan een nieuw plan voor de komende jaren?

Allemaal goede redenen om er goed voor te gaan zitten. Om jezelf en de organisatie te inspireren om de groei voor de komende jaren vorm te geven. En vervolgens een routekaart te krijgen hoe die groei te ontsluiten. Wij helpen je om jouw visie om te zetten in een scherpe commerciële strategie en concrete acties om dit te realiseren!

 

Hoe doen we dat?

  • In een gestructureerd en pragmatisch programma met een 4-stappen plan
  • we kijken naar relevante trends & maken verschillende toekomstscenario’s
  • dit vertalen we naar jouw Winnende Commerciële Strategie
  • hier koppelen we concrete acties aan om jouw doel te bereiken

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een concrete Winnende Commerciële Strategie vertaald naar acties: plug & play
  • Een geïnformeerd en geïnspireerd team
  • Een helder actieplan in de tijd om groei te realiseren
customer life cyclye

Maak je organisatie toekomstbestendig met ons Commerciële Transformatie Programma

  • Je hebt een website, maar kunnen klanten er zelf de informatie vinden die ze zoeken?
  • Krijg je leads binnen, maar blijft de conversie achter en je weet niet waarom?
  • Heb je de omzet potentie van klanten in kaart en wordt die ook benut?
  • Werken de afdelingen marketing en sales goed samen of langs elkaar in silo’s?

De wereld van B2B marketing en sales verandert snel en ingrijpend. De buyer journey van klanten verschuift steeds sneller en verder naar online. Een goede online strategie met een sales benadering die hier goed op aansluit is key, maar kan ook ingewikkeld zijn. De mogelijkheden op digitaal gebied zijn talloos, maar hoe maak je de juiste keuzes en hou je overzicht over de hele buyer journey? Het Commerciële Transformatie Programma helpt je om het verkoopproces naadloos aan te sluiten op het inkoopproces van klanten. En maakt je klaar voor de commerciële groei van morgen!

 

Hoe doen we dat?

  • Met de Customer Life Cycle brengen we iedere fase gedetailleerd in kaart
  • Op basis van de gewenste situatie maken we een pragmatisch Commercieel TransformatiePplan
  • Dit vertalen we naar een concreet en geprioriteerd implementatieplan
  • En als het nodig is helpen we ook bij de daadwerkelijke implementatie van het Transformatie Plan

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een verkoopproces dat naadloos aansluit op het inkoopproces van klanten
  • Een verbetering van de salesproductiviteit en klanttevredenheid
  • Een goed samenwerkend marketing- en salesteam met gezamenlijke doelen

Scherpe proposities en een heldere Go-to-market strategie ontwikkelen

  • Heb je de behoeften van jouw klanten scherp gedefinieerd?
  • Spelen in verschillende kanalen andere (koop)motieven?
  • Weet je waarom jouw potentiële klanten jouw product NIET kopen?
  • Sluit jouw propositie zich goed aan op de klantbehoeften?
  • Zijn de communicatieboodschappen in lijn met deze behoeften? 

Niet alle klanten willen hetzelfde. De ene klant koopt een product op prijs, de volgende op leversnelheid en de volgende op service & after sales. Soms kun je dat in één propositie stoppen en soms is het beter om verschillende proposities te hebben. Om op die manier de maximale waarde uit jouw verkopen te halen. Want een klant wil alleen betalen voor de voor hem relevante diensten of producten.

 

Hoe doen we dat?

  • Aan de hand van klantpanels gaan wij de behoeften per kanaal in kaart brengen
  • We definiëren en ontwerpen nieuwe proposities, afgestemd op de behoeften
  • We toetsen het bestaande aanbod en scherpen eventueel aan
  • Wij zetten dit uit in een matrix met een heldere product/markt-combinatie

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een scherp inzicht in de klantbehoeften van jouw markt
  • Een overzichtelijk portfolio, afgestemd op behoeften en ingedeeld in klant- en marktsegmenten
  • Vaststelling van eventuele witte vlekken in jouw aanbod
customer life cyclye
customer life cyclye

Ontdek jouw commerciële groeipotentieel met een Commerciële Audit

  • Je bent ervan overtuigd dat er meer in je onderneming zit?
  • Je weet niet exact waar de meeste groeikansen liggen?
  • Niet alles gaat goed, maar je weet niet exact hoe dit komt?
  • De commerciële organisatie is niet volledig klaar voor de toekomst?
  • Je wilt een objectieve en integrale blik die scherp definieert waar & hoe je kunt groeien?

Dan is het tijd om een Commerciële audit in te zetten. Creëer in een aantal dagen een scherp actieplan met daarin een helder beeld van de kansen en het groeipotentieel.

 

Hoe doen we dat?

We gaan “meervoudig kijken” naar de volledige Marketing & Sales afdeling. En doordat we op verschillende niveaus kijken en analyseren, krijgen we een integraal en volledig beeld.

  • We voeren gesprekken met betrokken medewerkers
  • Zowel op de werkvloer als in meetings nemen we een kijkje
  • Alle processen worden onder de loep genomen
  • We maken een grondige data-analyse
  • We doen een outside-in analyse vanuit de klant & markt

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Objectieve en feitelijke inzichten en een integraal beeld
  • Concrete bevindingen én aanbevelingen
  • Je weet exact wat er verbeterd kan worden en hoeveel dit oplevert
  • Je weet concreet hoe je deze verbeteringen doorvoert
  • Er is draagvlak bij de medewerkers, waardoor implementatie soepel verloopt

Niet iedere klant is evenveel waard, niet iedere prospect is even kansrijk – Markt & Klantsegmentatie

  • Verspeel je tijd aan klanten die te klein zijn, of is iedere klant even belangrijk?
  • Komen jouw beste mensen ook bij de belangrijkste klanten, of wordt dat bepaald door geografie?
  • Richt jij je op de meest aantrekkelijke marktsegmenten, of wordt dat door het lot bepaald?
  • Heb je het rendement per klant (en klantgroep) inzichtelijk, of kijk je alleen onder aan de streep?

Iedere organisatie heeft te maken met een schaarste van middelen. Of het nu gaat om geld of mensen, dat maakt niet uit. Het is dan ook belangrijk om de middelen in te zetten op dié plekken waar je het rendement kunt maximaliseren. Dat betekent dat je keuzes moet maken. Keuzes waarbij je niet iedere klant dezelfde aandacht of ondersteuning geeft. Dat wil niet zeggen dat je klanten laat vallen. Het betekent vooral dat je jouw investeringen en aandacht proportioneel verdeelt en dat je differentieert in oplossingen.

 

Hoe doen we dat?

  • We analyseren de klanten naar omzet, grootte en rendement
  • Wij stellen vast wat de juiste aanpak en ondersteuning per klantengroep moet zijn
  • Wij toetsen de huidige werkwijze en geven adviezen ter verbetering
  • Wij geven advies over alternatieve benaderingswijzen, die passend zijn voor het segment

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een beter inzicht in jouw klantportfolio ten aanzien van rendement en omzet
  • Een duidelijke aanpak per klant of klantengroep, gebaseerd op keuzes
  • Een beter rendement op jouw investeringen.
customer life cyclye