Bouw
resultaatgerichte
processen & structuren

Bouw resultaatgerichte processen & structuren

Een goed lopend commercieel proces, wie wil dat nu niet in zijn organisatie? Toch komen wij in de praktijk regelmatig situaties tegen waarin het commerciële proces niet optimaal is ingeregeld. Dit zorgt vaak voor een minder goede klantbediening en ook tot frustratie bij medewerkers.

Bouw een resultaatgericht en optimaal ingericht proces, zodat je klanten een perfecte bediening ervaren.

De Wendbare Organisatiestructuur; flexibel en steeds beter

  • Je wil beter inspelen op de veranderende marktomstandigheden
  • Je organisatie houdt vast aan “hoe het altijd ging”
  • Je klanten verwachten meer flexibiliteit
  • Veranderingen worden niet snel genoeg geadopteerd

Allemaal goede argumenten om aan de slag te gaan met De Wendbare Organisatiestructuur. We leren de betrokken medewerkers om agile te gaan werken en in kleine stappen verbeteringen snel door te voeren. Hiermee ontstaat een grote mate van leren & wendbaarheid.

 

Hoe doen we dat?

We gaan met alle betrokkenen in gesprek, analyseren wat de oorzaken zijn van dat het nog niet is gelukt en reiken tools en structuren aan om maximaal wendbaar te kunnen werken. Daarnaast begeleiden we de medewerkers in de noodzakelijke gedragsverandering.

  • We bieden effectieve tools op gebied van procesoptimalisatie
  • We begeleiden medewerkers in hun gedragsverandering
  • We leren ze nieuwe vaardigheden aan om effectief om te gaan met de nieuwe structuur en technieken 

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een actief wendbare organisatie
  • Medewerkers die in staat zijn Agile te werken
  • Een lerende en steeds effectiever wordende organisatie
  • Scherpe processen die je organisatie klaarstomen voor de toekomst
Check Plan Act Do
customer life cyclye

Resultaatgerichte Dashboarding geeft optimaal inzicht in je resultaten

  • Er is geen volledig zicht op de inspanningen die de marketing en sales afdeling levert?
  • De conversies (opbrengsten) worden niet per stap gemeten?
  • Het gevoel is dat er meer resultaat mogelijk is, maar er zijn geen feitelijke inzichten?
  • Je kunt onvoldoende vooruitsturen en de forecasting is niet nauwkeurig?

In dat geval is een resultaatgericht dashboard voor jou de beste oplossing. De inzichten geven je rust én de mogelijkheid om beter te sturen. Je kan je team en de marketinginspanningen optimaal volgen en ontwikkelen.

 

Hoe doen we dat?

In een aantal dagdelen richten wij een dashboard in dat volledig past bij het verkoopproces van jouw organisatie. Met precies de juiste KPI’s, zodat er een scherp en volledig beeld ontstaat in de geleverde inspanningen en de verschillende conversies in alle fases.

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Scherp inzicht in de inspanningen per persoon en per marketingkanaal
  • Inzichten in de verschillende conversies per fase
  • Een dashboard waarmee je effectief kunt sturen op verbeteringen
  • Een tool die een hoge mate van forecasting en voorspelbaarheid biedt

De optimale sales- & marketingstructuur voor de bediening van de klant van morgen

  • Klanten vragen een herziene bediening
  • Prospects weten jou niet te vinden
  • De verkoopaanpak sluit niet aan bij de customer journey van de klant
  • Klanten en prospects verwachten een “24/7 & on-demand” bediening

Speel nu goed in op de wensen van de klanten en prospects van morgen door het inrichten van een optimale sales- & marketingstructuur

 

Hoe doen we dat?

We brengen de huidige én toekomstige wensen van jouw markt goed in kaart. Vervolgens analyseren we de huidige processen en structuur van jouw sales en marketing zodat we de best passende aanpassing kunnen implementeren. We begeleiden alle medewerkers in deze verandering.

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een sales- & marketingstructuur die aansluit bij de behoeften van jouw prospects en klanten
  • Inzichten in de wensen van jouw toekomstige klanten
  • Een toekomstgerichte en duurzame structuur van je commerciële organisatie
  • Voorspellende inzichten in wat de resultaten gaan worden, zodat je vroegtijdig kunt bijsturen
Customer journey online offline
customer life cyclye

Effectieve marketing & sales tooling als basis voor continuïteit in je organisatie

  • Wil je je klanten het gevoel geven dat er persoonlijk contact is?
  • Wil je informatie van je klant opslaan EN gebruiken om de omzet per klant te vergroten?
  • Wil je trends zien in omzet en effectiviteit (dashboard), zodat je kan bijsturen?
  • Wil je dat informatie niet verdwijnt met het vertrekken van een verkoopmedewerker?
  • Wil je opschalen door een slimme mix van kanalen te gebruiken, om je klant te bereiken?

Digitalisering van sales en marketing is niet meer weg te denken. Het is het klantgerichte brein van jouw organisatie. Hierdoor werken sales en marketing optimaal samen en wordt er veel informatie gegenereerd. Dit legt de basis voor continuïteit waar je organisatie en haar oplossingen zich steeds opnieuw kunnen verbeteren. Wij helpen je om het potentieel zichtbaar te maken, die deze tools toevoegen.

 

Hoe doen we dat?

  • In een gestructureerd en pragmatisch programma op basis van een digitale scan
  • Wij kijken naar de effectiviteit van de interne en externe communicatie en processen
  • Dit vertalen we naar een blauwdruk, met voorbeelden van aanbevolen oplossingen
  • Wij brengen in kaart welke kwalitatieve en kwantitatieve voordelen dit brengt

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een overzicht van digitale functionaliteit die mist of onvoldoende geadopteerd is, om de organisatie nog beter te laten functioneren
  • Een inschatting van de potentiële groei in klanttevredenheid, omzet en efficiëntie
  • Een helder implementatieplan, waarmee het meest urgente eerst kan worden aangepakt

Succesvolle implementatie met Neuro inzichten

  • Heb je een goed idee, maar komt het niet van de grond?
  • Heb je een berg met activiteiten, maar mis je het overkoepelende beeld?
  • Weet je waar je nu staat, maar heb je geen idee hoe het komende jaren verder moet?
  • Of heb je gewoon behoefte aan een nieuw plan voor de komende jaren?

Allemaal goede redenen om er goed voor te gaan zitten. Om jezelf en de organisatie te inspireren om de groei voor de komende jaren vorm te geven. En vervolgens een routekaart te krijgen hoe die groei te ontsluiten. Wij helpen je om jouw visie om te zetten in een scherpe commerciële strategie en acties om dit te realiseren!

 

Hoe doen we dat?

  • In een gestructureerd en pragmatisch programma met een 4-stappen plan
  • we kijken naar relevante trends & maken verschillende toekomst scenario’s
  • dit vertalen we naar jouw Winnende commerciële strategie
  • hier koppelen we concrete acties aan hoe we dit gaan bereiken

 

Wat heb je aan het einde van dit programma?

  • Een concrete Winnende commerciële strategie vertaald naar acties: Plug & Play
  • Een geïnformeerd en geïnspireerd team
  • Een helder actieplan in de tijd om groei te realiseren
4 neuro communicatiestijlen

Neuro-webinar: Motiveren voor ondernemers en ondernemende managers

Onlangs vond ons Neuro-webinar over motivatie plaats. We hebben veel positieve reacties ontvangen. De meer dan 100 deelnemers gaven aan direct aan de slag te kunnen met de praktische tips die ze kregen. Bedankt voor jullie deelname! Heb je het webinar gemist, en wil je weten welke neuro-inzichten jou helpen bij het motiveren van je collega’s?

Hieronder kun je het in alle rust terugkijken. Heb je vragen over de inhoud of wil je verder sparren over het toepassen van neurowetenschap in je dagelijkse werk? Neem dan contact op met een van onze neuro-experts op neuro@businessbuilding.nl .

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!