Sales Activity Based Management

De gemiddelde accountmanager weet hoeveel geld hem twee weken vakantie kost en hoelang hij daarvoor moet sparen. Ook kent hij zijn omzetdoelstelling (en de daarbij behorende bonus). Maar hij kan niet vertellen hoeveel opdrachten hij moet scoren en hoeveel bezoeken nodig zijn om deze kosten te kunnen bekostigen. En dat is vreemd. De accountmanager weet immers hoeveel afspraken hij moet afleggen om bijvoorbeeld tien opdrachten te scoren (orderconversie) en hij weet dat de gemiddelde opdrachtwaarde 25.000 euro is. Dus kan hij precies voorspellen met hoeveel inspanningen hij zijn (maand)doelstelling gaat bereiken.

klantpiramide-sales-activity-based-management-business-buildingHet inzichtelijk maken van bovenstaande maakt niet alleen de kans dat de accountmanager zijn doelstelling behaald een stuk groter. De accountmanager ervaart hierdoor ook veel meer rust in zijn werk. Dit voorbeeld is onderdeel van Sales Activity Based Management. Het vormt de basis om vooruit te kunnen (bij)sturen en de doelstellingen te behalen. Wilt u deze voordelen ook ervaren of wilt u meer weten over Sales Activity Based Management, neem dan contact met ons op via 088 – 0111 333 of info@businessbuilding.nl. Wij komen graag en geheel vrijblijvend langs om de mogelijkheden en resultaten te bespreken.

« Terug naar alle artikelen

Impactvol Leiderschap

De wereld verandert, hoe ga je als leider mee?

Ga naar de Whitepaper!

You have Successfully Subscribed!