Commercieel goed presteren is essentieel voor de continuïteit van je bedrijf. En daarvoor heb je een gedegen strategie nodig. Het is de ruggengraat van je onderneming. Dus, hoe staat het met jouw commerciële strategie? Heb jij de stappen die je moet zetten helder in kaart? Ben je er klaar voor om mee te spelen in de Champions League?
Een gedegen stappenplan voor uitstekende bedrijfsresultaten en commerciële groei stelt je als bedrijf in staat om uit te breiden. Groeien kan op verschillende manieren. Je kunt geografisch uitbreiden, nieuwe producten of diensten toevoegen aan je assortiment of investeren in het vinden van nieuwe klanten of de vaardigheden van je accountmanagers.
Net als bij voetbal op topniveau spelen externe factoren een rol en zijn van invloed op de strategie die je kiest. Denk aan de branche waarin je bedrijf opereert en de markt waarin je je begeeft. Ajax en PSV zoeken ook grondig uit met welke tegenstanders ze te maken hebben en bouwen daaromheen hun strategie. En zo er zijn meer overeenkomsten tussen ondernemen en voetbal op topniveau
Technologie en data
Topclubs zetten de nieuwste technologieën in om hun spelers zo fit mogelijk te krijgen en te houden. Elke speler wordt individueel gevolgd, van training tot nachtrust. Zodra het nodig is, krijgt een speler extra rust of een aangepast trainingsschema. Ook in jouw bedrijf geldt ‘meten is weten’. Je krijgt hiermee de inzichten waarop je kunt sturen en waar nodig strategieën kunt aanpassen en medewerkers kunt ontwikkelen.
Dream big!
Geloof heilig in het succes van je bedrijf, ook al komt dat misschien niet zo snel als je had gewild. Blijf je richten op de lange termijn en laat je niet uit het veld slaan. Voor Ajax is het ook alweer ruim 25 jaar geleden dat ze de Champions League hebben gewonnen (Weet je nog, 1995 in Wenen?), maar het vaste geloof dat het een dezer jaren weer raak kan zijn, blijft. Natuurlijk zijn er in de tussentijd genoeg successen geweest en die zijn uitgebreid gevierd en gedeeld met de wereld. Net zoals jij zou moeten doen. Een nieuwe klant of nieuw product? Of een andere mijlpaal bereikt? Deel het groots op je website en op social media. Mensen lezen graag over succes.
Haal expertise van buiten je bedrijf
In het topvoetbal kijkt niemand er vreemd van op: het inhuren van een sterke coach en leider om een team naar het hoogst haalbare te leiden. Ook in het bedrijfsleven is dit een ijzersterke move. Vaak zijn het de objectieve ogen en de frisse blik ‘van buiten’ die resulteren in die laatste gezamenlijke stap richting Champions League. Betere resultaten op een hoger niveau. En dat is precies onze overtuiging: Commercieel kan het áltijd beter. Of je bedrijf nu presteert op het niveau eerste divisie, eredivisie of Champions League.
Onze focus ligt op het verbeteren van de resultaten en ons doel is dat na onze tijdelijke aanwezigheid alle verbeteringen volledig geïntegreerd zijn in de bedrijfsprocessen. Die resultaten bij onze klanten bereiken we met een topclub van 40 door de wol geverfde interim professionals. En met door ons zelf ontwikkelde programma’s en methodieken die zich dagelijks bewijzen in de praktijk.
Ontdek hoe de Winnende Commerciële Strategie of een van onze andere commerciële programma’s past in jouw bedrijf en hoe we ook jou kunnen helpen richting commerciële prestaties op Champions League niveau.