De eerste maand van Q4 is alweer voorbij. Twee maanden dus nog om je salestargets voor 2020 te halen. We geven je drie strategieën die je helpen je kostbare tijd te gebruiken voor de meest kansrijke prospects.

Productiviteit

Voor elke verkoper zitten er maar 24 uren in een dag. De beste verkopers echter doen er alles aan om tijdig hun agenda in te delen voor de hele week. En degenen die dat niet doen? Die missen een plan en zijn het eerste uur van de dag bezig om de rest van hun dag in te vullen. Per week zijn dat 5 verspilde uren die besteed hadden kunnen worden aan prospects benaderen, accountbeheer of klantbehoud.

 

Precies weten wie je ideale klant is

Topverkopers durven ‘nee’ te zeggen. Ze begrijpen dat niet elke prospect het verdient om in hun salesfunnel te zitten. Ze werken alleen met prospects die:

  • Passen binnen de vastgestelde buyer persona’s
  • Aankoopbeslissingen maken op basis van waarde, niet op prijs
  • De verkoper zien als een partner en willen werken aan een co-creatie van oplossingen

Door een helder beeld te hebben van hun prospects, verdoen ze geen kostbare tijd aan leads die waarschijnlijk niets opleveren.

 

 Offertes mondeling doorspreken

Veel verkopers besteden veel tijd aan het schrijven van voorstellen en offertes, maar claimen geen tijd bij hun prospect om het voorstel door te nemen.  Daarrmee laat je het aan de prospect over hoe het voorstel zijn pijn kan oplossen. Elke verkoper weet inmiddels wel dat ‘stuur me maar iets toe’ heel weinig oplevert. Besteed daarom alleen je kostbare tijd aan het schrijven van voorstellen voor prospects die bereid zijn een afspraak te maken om jouw voorstel door te spreken.

 

« Terug naar alle artikelen

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!