Succesvol Salesmanagement

Salesmanagement is een echt vak. Anno 2013 hoeven we dat niet meer uit te leggen. De (middel)manager heeft een zwaar bestaan. Hij voelt de druk van boven (de directie wil immers van alles en nog wat en niet in het minst het behalen van de doelstellingen). En hij ziet en voelt tegelijkertijd de druk die dit oplevert binnen zijn eigen team. Om een beeld te schetsen wat elementen waar de salesmanager zich voor in moet zetten: Het behalen van doelstellingen succesvol-salesmanagement-businessbuildingHet maken van kloppende forecasten Het selecteren van de juiste doelgroepen Het op de juiste manier afstemmen van de PMC’s op de verschillende doelgroepen Het inrichten van optimale oriëntatiekanalenmix Optimale motivatie van het team succesvol-salesmanagement-businessbuildingEen inwerkplan voor nieuwe medewerkers Goedlopende (wekelijkse) salesmeetings Maandelijkse bilatgesprekken Goed gevulde agenda’s van accountmanagers; optimale contacten Extra coaching van accountmanagers die wat achterblijven in hun scores En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Eenzaam

Een flinke lijst met stuk voor stuk belangrijke elementen die een salesmanager tegenkomt in zijn dagelijkse werk. Uit ons praktijkonderzoek blijkt dat veel salesmanagers zich eenzaam voelen. Sparren over lopende uitdagingen met hun eigen team kan vaak niet. En dit bij hun directeur aankaarten, is vaak een stap te ver. Tegelijkertijd is de salesmanager een belangrijke sleutel in het proces om de doelstellingen van de organisatie te behalen.

Uitgekiend opleidingsprogramma

Dit is exact de reden waarom wij een stevig en uitgekiend programma ontwikkeld hebben voor salesmanagers. We leiden hen op en begeleiden hen naar succesvol salesmanagement. En dus naar meer omzet.

Tastbare resultaten

Vanuit BusinessBuilding krijgen salesmanagers een sparringpartner die naast een gedegen opleiding ook concrete tips aandraagt. Deze coaches zijn professionals met een ruime ervaring als verkoopverantwoordelijke. Ook hebben zij al vaak met hetzelfde bijltje gehakt. Dit levert uw bedrijf direct tastbare resultaten op: meer nieuwe klanten en omzet uit bestaande klanten. Geïnteresseerd in wat BusinessBuilding voor uw salesmanager(s) en uw omzet (succesvol salesmanagement) kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Lees ook ons artikel over de ontwikkeling van salesmanagement.

« Terug naar alle artikelen