Hoe krijg je jouw prospect zo ver dat hij tijd maakt voor jouw verhaal? We hebben allemaal een inbox vol ongelezen e-mails en meer meetings dan we zouden willen. Het is aan jou om zo ‘to-the-point’ mogelijk over te komen om aandacht te krijgen.

Wees beknopt. Altijd. Of het nu gaat om een e-mail, een telefoongesprek of een bezoek aan je prospect. Grote kans dat er talloze to-do’s door het hoofd van je prospect gaan, op elk moment van de dag. Steeds weer moet de afweging worden gemaakt of een afspraak wel de tijd waard is. Als je kort en bondig bent, geef je aan respectvol om te gaan met de tijd van je prospect. En dat wordt gewaardeerd. Zorg er daarnaast ook voor dat de meerwaarde voor je prospect direct duidelijk is. Door te praten in voordelen voor je prospect, hoort hij of zij direct een goede reden om tijd vrij te maken.

Kort en bondig

Om in staat te zijn je verhaal kort en bondig te houden, kun je het beste in grote lijnen communiceren. Maak je nog geen zorgen om de details, die komen later wel. Blijf in eerste instantie bij de strategische uitdagingen en pijnpunten.

Over de volgorde van je verhaal: veel salesmensen beginnen met een uitleg wat ze doen en schetsen voornamelijk de voordelen van hun product. Waarna wellicht succesverhalen volgen van andere klanten, om de waarde van de geboden oplossing aan te tonen. Pas daarna wordt het vertrouwen opgebouwd dat nodig is om de deal te sluiten.

Begin met vertrouwen

Probeer hier eens mee te beginnen. Begin met het opbouwen van vertrouwen. Laat zien dat je je prospect begrijpt, dat je je inleeft in zijn problematiek. Laat bijvoorbeeld objectieve statistieken uit de branche zien. Beslissers doen alleen zaken met mensen die ze vertrouwen. Investeer in de relatie en het krijgen van een goede klik. Dan volgt de rest daarna wel.

« Terug naar alle artikelen

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!