Acquisitie is waarschijnlijk het meest besproken onderwerp binnen de commercie. Afgelopen jaren was de trend in de berichtgeving dat koude acquisitie niet meer zou werken en alles naar social selling zou gaan via de online platvormen.

Gelukkig (of voor sommige helaas) blijkt dat de meest effectieve vorm van acquisitie een combinatie is van online en offline kanalen. Deze vorm heet multichannel acquisitie: het inzetten van online social selling platvormen in combinatie met offline kanalen zoals o.a. beurzen, telefonische acquisitie, netwerken en seminars.

4 Redenen om direct te beginnen met multichannel acquisitie:

  • Een boodschap die via meerdere kanalen wordt gehoord of gelezen, wordt veel eerder herkend en ook nog eens eerder als “waarheid” gezien.
  • De accountmanager die deze acquisitie uitvoert, heeft een zogenoemde “kapstok”, waardoor de drempel om contact op te nemen lager wordt. Hij zal dus simpelweg meer contactmomenten hebben om de afspraken te maken.
  • De bereikbaarheid van de contactpersonen neemt toe. Doordat ze de bedrijfsnaam en bijbehorende boodschap al meerdere keren hebben gezien, zijn ze eerder geneigd om de accountmanager te woord te staan.
  • De conversie neemt toe. Het aantal belletjes dat nodig is om tien afspraken te creëren, ligt bij een multichannel aanpak lager dan bij alleen een telefonische acquisitie aanpak

Denk er overigens aan voordat je start met acquisitie: WIE zijn je meest kansrijke prospects en WAAROM kopen zij bij jou.

Meer info

Wil je weten hoe jij deze multichannel acquisitie aanpak kunt inzetten en hoeveel deze aanpak je oplevert? Neem hier vrijblijvend contact met ons op, dan gaan we daarover in gesprek.

« Terug naar alle artikelen

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!