Multichannel strategie: Bedrijven laten nog steeds geld liggen

Door: Andre de Wilde, Anton van de Ven

Multichannel Strategie

Verkopen met een multichannel strategie levert 4 keer zoveel op als een enkelvoudige aanpak. Helaas zien we vaak in de praktijk dat dit niet gebeurt. Om je omzet te vergroten moet je je boodschap richten op een combinatie van • meerdere kanalen • meerdere momenten • meerdere personen bij je (potentiële) klant

Boodschap via meerdere kanalen

Jouw boodschap moet via meerdere kanalen gecommuniceerd worden. Hierdoor ontstaat een aanzienlijk hogere waarheidsscore van deze boodschap.

Boodschap aan verschillende personen

Tegenwoordig zijn er veel meer personen betrokken bij de beslissing om te kopen. Praten met alleen de beslisser is niet meer voldoende. In de huidige markt moet je met meerdere personen op verschillende niveaus communiceren.

Boodschap op meerdere momenten

De verschillende fases in het verkoopproces vragen meerdere contactmomenten. Het blijft niet bij 1 of 2 keer contact, tegenwoordig moet je veel vaker contact hebben. Het is van belang dat je op het juiste moment met de juiste personen communiceert. De samenhang van deze drie factoren is cruciaal. Door dit op de juiste manier toe te passen bereik je tot 4 x meer resultaat. Meer informatie over het goed toepassen van deze multichannel strategie vind je hier

Wil jij met je team gegarandeerd nieuwe klanten binnenhalen om een effectieve manier? Dan is deze Multichannel acquisitie methodiek zeer geschikt. Voor meer informatie kan je ons een mail sturen, of op onze website kijken. BusinessBuilding.nl