Klant aan het woord: Dhr. Aernout Kruijswijk, algemeen directeur – Van Vliet Utrecht BV

Door: Martin van de Fliert, Andre de Wilde, Anton van de Ven, Jan Flipsen, Thessa van Rhee, Rijnder Schaap, Cees Brouwer, Marjolijn Bos, Peter Haagmans, Twan Sprenkels, Joan Willemse, Lian Gebhardt, Jeroen van der Loos, Jan Hezemans, Bas Dorsman, Roel Driessen, Marieke van Stek - van Maanen, Rob Stoopman, Sjef de Graauw, Bernard van der Vloed, Peter Zandvliet

Aernout Kruijswijk – Van Vliet Utrecht B.V.

aernout-van-vliet-groep-utrecht-businessbuildings-klantVan Vliet Separations is als dochteronderneming van het internationaal werkende Van Vliet Utrecht B.V., actief op de markt van handel in te recyclen materialen zoals PVC, folies en netten. Daarnaast is de organisatie groeiende op het gebied van de verwerking en upgrading van een breed scala van kunststof (afval) stromen middels hoogwaardige mechanische scheiding- en recyclingmethoden. Binnen de jonge en groeiende organisatie van Van Vliet Separations, vinden ontwikkelingen op alle fronten plaats. Verkennen van de inkoop- en verkoopmarkt, de salesorganisatie opzetten en voortrekker zijn bij innovatieve oplossingen op het gebied van verwerking en upgrading van PVC. Een snel ontwikkelende organisatie vraagt ook veel van de flexibiliteit en adaptief vermogen van haar medewerkers. Focus blijft hierbinnen het sleutelwoord. Om de salesmanager gedurende deze ontwikkelingen de ruimte te bieden om gericht mee te groeien en binnen familie verbanden zich te kunnen ontplooien, was Van Vliet op zoek naar een trainings-en coaching traject.

Bij BusinessBuilding vond zij die in de persoon van Caroline van Galen. BusinessBuilding is gestart om met de betrokken medewerker zowel een zakelijk als persoonlijk ontwikkelplan op te stellen. Daarbinnen zijn in gezamenlijk overleg de volgorde en prioriteit vastgesteld. Voorbeelden op commercieel vlak zijn onder andere opstart marktonderzoek, opzetten verkoopplan en salesdashboard. Het optimaliseren van het aantal klantcontacten en het bereiken van effectievere klantcontacten, doelgericht vergaderen, ondersteunen bij bedrijfspresentatie en timemanagement kwamen hierbij ook aan bod. Daarbij steeds meedenkend en meebewegend met de ontwikkelingen van het moment en de betrokken medewerker zelf. Het coaching traject is persoonlijk maatwerk gebleken. Het is gestart met een grondig intakegesprek. Vervolgens stelde de coach een coaching plan op met haalbare doelstellingen en uitkomsten. Tijdens het traject werden hulpmiddelen aangereikt om toe te passen in de dagelijkse werkzaamheden. Door structureel te reflecteren op praktijksituaties kreeg de medewerker steeds meer inzicht en grip op eigen handelen. De coach van BusinessBuilding, Caroline van Galen,  is een doorgewinterde management professional die haar ervaring en kennis op een constructieve wijze wist te delen met onze medewerker. Op dit moment is het traject qua intensiteit terug gebracht naar 1 maal per kwartaal met als doel de ontwikkelingen te blijven volgen en te borgen. Onze beoordeling over het geheel is dat wij zeer tevreden zijn over het proces van begeleiding en de behaalde doelstelling. De medewerker heeft  zich een eigen onafhankelijke en zelfstandige positie verworven binnen de organisatie en heeft een organisatie kunnen neerzetten waarbij de omzet in 2 jaar tijd verdubbeld is en zijn zelfbekwaamheid en persoonlijk vertrouwen enorm is toegenomen. Tevens heeft de medewerker plezier in zijn functie en organisatie.