Acquisitie is waarschijnlijk het meest besproken onderwerp binnen de commercie. Wat helaas onderbelicht blijft is dat (koude) acquisitie aanzienlijk effectiever wordt als deze via meerdere oriëntatie kanalen loopt. Hieronder 4 redenen om direct te beginnen met de multichannel acquisitie methodiek. Op de eerste plaats wordt een boodschap die via meerdere kanalen gehoord of gelezen wordt, veel eerder herkend en ook nog eens veel eerder als “waarheid” gezien. Op de tweede plaats heeft de accountmanager die deze acquisitie uitvoert een zogenoemde “kapstok”, waardoor de drempel om contact op te nemen lager wordt. Hij zal dus simpelweg meer contactmomenten hebben om de afspraken te maken. Op de derde plaats zal de bereikbaarheid toenemen van de contactpersonen. Doordat ze de bedrijfsnaam en bijbehorende boodschap al meerdere keren hebben gezien zijn ze eerder geneigd om de accountmanager te woord te staan. Op de vierde plaats zal de conversie toenemen. Het aantal belletjes wat nodig is om 10 afspraken te creëren zal bij een multichannel aanpak lager liggen dan bij een alleen een telefonische acquisitie aanpak. Meer info Wilt u weten hoe wij deze multichannel acquisitie aanpak ook bij u organisatie kunnen inzetten en hoeveel deze aanpak uw organisatie kan opleveren? Wij maken het voor u inzichtelijk. Neem daarvoor vrijblijvend contact met ons op.

« Terug naar alle artikelen

Impactvol Leiderschap

De wereld verandert, hoe ga je als leider mee?

Ga naar de Whitepaper!

You have Successfully Subscribed!