Klantenpanel: Luister naar uw klant!

Door: Andre de Wilde

Klantenpanel

Over het algemeen werken afdelingen verkoop en managementteams hard om omzet binnen te halen. Regelmatig blijkt echter dat de bedrijven niet scherp op het netvlies hebben, waarom klanten voor hen kiezen. Kort gezegd; bedrijven hebben niet inzichtelijk wat de exacte reden is waarom de klant, klant is en klant blijft. Het is van groot belang om dit zeer goed te weten. Alleen dan kunt u de juiste communicatieboodschappen sturen naar zowel de bestaande klanten, als de prospects.

klantpiramide-sales-activity-based-management-business-building-klantenpanelHet gevolg is dat u beter in staat bent extra klanten binnen te halen en dat bestaande klanten langer aan u gebonden blijven. Oftewel; wat is het koopmotief van uw klant en hoe kunt u daar het beste op inspelen? Een goed instrument om in kaart te brengen waarom klanten bij uw onderneming kopen is een Klantenpanel. Binnen enkele uren weet u meer over uw klant dan ooit tevoren. Bijkomend voordeel is dat uw klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen. Ook levert dit u informatie op over hoe u het beste prospects kunt benaderen en kunt binnenhalen als klant. De afgelopen jaren hebben wij met diverse opdrachtgevers deze klantenpanels uitgevoerd met concrete resultaten. Het Klantenpanel blijkt een kleine investering met een zeer hoge opbrengst! Indien u meer wilt weten over de ‘ins en outs’ van een goed klantenpanel, neem dan contact met ons op via 088 – 0 111 333 of info@businessbuilding.nl. Wij komen graag en geheel vrijblijvend langs om de mogelijkheden en resultaten te bespreken.