Klant aan het woord: Joris Goossens, directeur Conversive

Door: Cees Brouwer

Joris Goossens – Conversive

Aanpak heeft geleid tot scherpe focus op commercie. Conversive is een succesvol online marketing bureau dat klanten helpt met de juiste inzet van affiliate marketing om online zowel meer leads als meer sales te genereren. Oprichter Joris Goossens is een online marketeer in hart en nieren. Met een enthousiast team werkt hij al jaren succesvol voor een mooie klantenkring met aansprekende namen. Zoals bij veel bedrijven kwamen bij Conversive de opdrachten veelal ‘vanzelf’ binnen. Om de jaarlijkse groei te waarborgen wilde Joris voor Conversive een optimaal commercieel proces waardoor zowel nieuwe als bestaande klanten succesvol bediend gaan worden.joris-goossens-conversive-businessbuilding

Aanpak

Een partner van BusinessBuilding (Cees Brouwer) startte met een grondige analyse van de commerciële data van de afgelopen 3 jaar. Zaken als; omzetten, marges, groei/krimp, belang en dienstenafname van grote, middelgrote en kleine klanten verdeeld over verschillende doelgroepen, werden scherp. Daarnaast werd het huidige commerciële proces voor zowel nieuwe als bestaande klanten scherp in kaart gebracht. Met de uitkomsten van de analyse en de inzichten in het commerciële proces werd een verkoop/actieplan opgesteld. Dit gaf helder inzicht in de te realiseren verbeterpunten, de commerciële kansen voor Conversive en de manier waarop Conversive deze kansen kon benutten. Onder begeleiding van BusinessBuilding werd prioriteit gegeven aan;

  • het aanscherpen van de doelgroep en de daarop afgestemde propositie
  • het inrichten van een helder commercieel proces voor zowel nieuwe als bestaande klanten
  • het inzetten van proactieve marktbenadering door alle commercieel verantwoordelijken
  • het aanbrengen van ritme in klantcontacten in alle stadia van het verkoopproces
  • het verhogen van de kwaliteit van het hele verkoopproces door het aanscherpen van de vaardigheden door middel van training en joint visits

Resultaat

De verfrissende commerciële aanpak heeft er voor gezorgd dat Conversive al snel de eerste successen kon boeken. En zoals Joris Goossens het treffend verwoordde: ‘Door de aanpak van BusinessBuilding heeft Conversive nu continue focus op commercie wat fors bijdraagt aan het realiseren van onze groeiambitie’.