Vakantieperiode – dip of inhaalslag ?

Door: Andre de Wilde

De vakantieperiode 

We gaan hard richting de zomerperiode. Traditiegetrouw is de periode juli en augustus een tijd waarin veel bedrijven aangeven niet veel te gaan doen. Het betreft maar liefst 8 weken, waarin de (omzet)resultaten lager liggen dan in de overige maanden. Het klopt natuurlijk dat de bereikbaarheid lager ligt, maar volgens de statistieken gaat de gemiddelde werknemer (zowel directie, management als accountmanagement) drie weken op vakantie. Dit betekent dat medewerkers in de maanden juli en augustus acht weken min drie weken vakantie vieren en dus vijf weken gewoon werken!

18-procent-meer-omzet-uit-bestaande-klanten-groeimogelijkheden-businessbuilding-vakantieperiodeU kunt als ondernemer of als manager deze periode goed gebruiken om wat extra omzet binnen te halen. De vakantieperiode is met behulp van een aantal gestructureerde acquisitiemomenten prima geschikt om een aantal klanten te benaderen en afspraken te maken. Ook een aantal prospects (uiteraard uit de “slimste” doelgroep) kunnen benaderd worden om een afspraak te maken. U zult merken dat deze inspanningen snel vruchten afwerpen. Uw klanten en prospects hebben weldegelijk tijd om afspraken te maken (uw concurrent is immers acht weken vakantie aan het vieren). Om maximaal rendement te halen uit deze inspanningen hebben wij een programma ontwikkeld, waarbij wij onze opdrachtgevers hierin begeleiden. In (vaak slechts twee of drie) dagdelen worden diverse nieuwe klanten binnengehaald en bestaande klanten bezocht. Maak dus gebruik van de zomerperiode om wat extra omzet en nieuwe klanten binnen te halen!