Ferry Timmer & Rene Smit – The Fixables
The Fixables is een nieuwe snelgroeiende winkelformule voor de reparatie van smartphones en tablets. Een transparante en betrouwbare manier van service verlenen in combinatie met een professionele reparatie, terwijl de klant in een prettige omgeving ontspannen kan wachten, is de kracht van The Fixables. De meeste reparaties kunnen binnen een half uur worden uitgevoerd. Zowel consumenten als bedrijven kunnen gebruik maken van de diensten van The Fixables.
Vanaf de opening van de eerste vestiging in 2012 zijn The Fixables gaan bouwen aan een trouwe klantenkring. Dit vanuit de gedachte: “een tevreden klant levert vanzelf nieuwe klanten op”. Daarnaast is er in de beginperiode veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van het merk “The Fixables” en is er veel aandacht is gegaan naar de hoogwaardige service. Helaas is er mede daardoor onvoldoende aandacht is voor het actief acquireren van nieuwe (B-to-B) klanten.
BusinessBuilding is gevraagd om een commercieel plan te maken. Dit plan moest het uitgangspunt zijn om de ambitie en snelle expansie van “The Fixables” te kunnen gaan realiseren.
We zijn gestart met het scherp stellen van de doelstellingen. Vervolgens is er een pragmatisch commercieel plan ontwikkeld waarin de eigenaren Ferry & Rene in samenwerking met Edwin Witte van BusinessBuilding hands-on in praktijk gerichte sessies te werk gingen. De meest kansrijke doelgroepen zijn benoemd, hierop is de specifieke dienstverlening afgestemd en vervolgens het meest de effectieve verkoopkanalen gekozen. Hierna zijn de concrete acties benoemd en is gestart met het bewerken van de doelgroepen. Alle verschillende werk- en verkoopprocessen zijn zo opgezet dat deze als blauwdruk fungeren voor de toekomst. Ook is er een forecast systeem geïmplementeerd waardoor er proactief op verkoopacties kan worden gestuurd. Dit levert maximale controle en maximale commerciële resultaten op. Dit systeem is schaalbaar en sluit daardoor goed aan bij de doelstellingen en groei ambities van The Fixables.
Het Resultaat
De resultaten tot nu toe zijn erg goed, doordat onze communicatie en de materialen zijn afgestemd op de doelgroepen is er een grotere naamsbekendheid gecreëerd die iedere dag verder groeit. Het merk “The Fixables” wordt op deze wijze goed geladen! Ook door inzet van slimme mediacampagnes. De omzet laat maandelijks een stijging van 30% zien! Daarmee zijn René en Ferry content en bouwen verder aan hun droom! De volgende vestiging zal in Q4 worden geopend op een mooie locatie in Utrecht.
Juist omdat er een mooie groei ambitie ligt is er een blauwdruk gemaakt voor de ideale marktbewerking, werkprocessen en verkoopprocessen. Deze zijn zo opgezet en ingericht dat deze snel zijn in te regelen in alle toekomstige filialen. U zult nog veel van de The Fixables horen.