Acquisitiegesprek – Doen jullie dat ook ?

Door: Andre de Wilde

Acquisitiegesprek

Regelmatig merken we dat opdrachtgevers niet ons gehele dienstenpakket kennen. Dat is ook bijna onmogelijk, omdat wij een vraaggestuurde organisatie zijn. Dit betekent dat wij bij een acquisitiegesprek toetsen waar de specifieke behoeften van de prospect liggen. Vervolgens bieden wij daar een passende oplossing voor. Dat maakt dat de opdrachtgever ons kent van die specifieke opdracht. Onlangs hadden we bijvoorbeeld een evaluatie met een klant over de managementopleiding voor salesmanagers.

actieplan-2012-businessbuilding-acquisitiegesprekDe klant was erg tevreden over de resultaten en over onze werkwijze, maar had een training telefonische vaardigheden ingekocht bij een collega-bureau. Op mijn vraag waarom deze niet bij ons is aangevraagd, riep ze spontaan: “O, doen jullie dat ook ?”. Een opmerking die we regelmatig horen. We kunnen onze accountmanagers zich natuurlijk meer op cross-sell laten richten, maar zo eenvoudig is het niet. Uit onze ervaring blijkt dat de klant in verwarring raakt als we vertellen wat we allemaal doen. BusinessBuilding is breed op commercieel vlak met een sterke focus op de opdracht en het resultaat. Wij bieden passende oplossingen om een breed product-, dienstenpakket eenduidig onder de aandacht te brengen van uw doelgroep. Heeft u een specifieke vraag of wilt u meer weten over onze marketing solutions. Neem dan contact met ons op via 088 – 0 111 333 of info@businessbuilding.nl. Wij komen graag en geheel vrijblijvend langs om de mogelijkheden en resultaten te bespreken.