Artikelen

Lees meer over actuele onderwerpen op onze blog

Zo focus je op je meest kansrijke prospects

Zo focus je op je meest kansrijke prospects

De eerste maand van Q4 is alweer voorbij. Twee maanden dus nog om je salestargets voor 2020 te halen. We geven je drie strategieën die je helpen je kostbare tijd te gebruiken voor de meest kansrijke prospects. Productiviteit Voor elke verkoper zitten er maar 24 uren...
Goed voorbeeld doet goed volgen

Goed voorbeeld doet goed volgen

Goed voorbeeld doet goed volgen, één van de vele spreekwoorden die onze taal rijk is. Bij het opvoeden van kinderen is dit een raak spreekwoord. Kinderen leren vooral van het nadoen van volwassenen. En uiteraard probeer jezelf vooral het goede voorbeeld te geven, vaak...
Een aandachtige prospect

Een aandachtige prospect

Hoe krijg je jouw prospect zo ver dat hij tijd maakt voor jouw verhaal? We hebben allemaal een inbox vol ongelezen e-mails en meer meetings dan we zouden willen. Het is aan jou om zo ‘to-the-point’ mogelijk over te komen om aandacht te krijgen. Wees beknopt. Altijd....
De zomer is voorbij

De zomer is voorbij

Hopelijk krijgen we nog een paar mooie najaarsdagen, maar de zomervakantie is inmiddels voorbij. Hoog tijd dus om hard te werken aan het halen van je omzetdoelen voor dit jaar. En een uitdagend jaar is het. Niet altijd even leuk misschien, maar wel een jaar dat mooie...
Bumperkleven op kantoor

Bumperkleven op kantoor

Ondanks dat ik me verdiept heb in neurowetenschappelijke elementen en ik weet dat ik rustig moet blijven, reageer ik, weliswaar minder dan voorheen, nog steeds geërgerd als er iemand op de snelweg aan mijn bumper hangt. Recent hoorde ik op BNR Radio dat het al...
Ieder z’n vak…

Ieder z’n vak…

Als ondernemer heb je een goed idee en een grote passie. Je bent ergens goed en onderscheidend in en daar heb je een bedrijf van gemaakt. Je hebt mooie innovaties doorgevoerd en je product- en dienstenpallet uitgebreid. Je onderneming is dan ook lekker gegroeid de...
7 New business-tips: van eerste telefoontje naar lead

7 New business-tips: van eerste telefoontje naar lead

Voor veel verkopers is het geen favoriete bezigheid: telefonische acquisitie. Je krijgt inderdaad met enige regelmaat een ‘nee’ te horen, waarna menig verkoper het bijltje erbij neergooit. Niet doen! Want ten eerste: oefening baart kunst. En ten tweede: een ‘nee’ is...
Changing times? Changing strategy!

Changing times? Changing strategy!

Afgelopen periode heb je als ondernemer alle zeilen bijgezet. In normale omstandigheden heb je al meerdere ballen in de lucht te houden en nu kwamen daar nog een aantal urgente ballen bij. Nu we in wat rustiger vaarwater terecht gaan komen, is het zaak om weer naar de...
Hoe een dennenboom de relatie redde…

Hoe een dennenboom de relatie redde…

We hebben een tijd van ‘alles-op-afstand-houden’ achter de rug. Door het Covid-virus werden we ineens gedwongen tot een andere manier van leven en werken. En deels blijven we dat doen. Werken vanuit thuis en vergaderen via Teams. Hetgeen velen nooit hadden verwacht,...
Verkopen en Afstand: Hoe combineer je die twee?

Verkopen en Afstand: Hoe combineer je die twee?

‘Hoe maak je verbinding op afstand?’. Verkopen op afstand is een onderwerp dat ons enorm bezighoudt. Om ons heen wordt geroepen ‘dat het werken op afstand nooit meer weggaat’ en ‘dat we voor altijd online blijven’. Wij denken en verwachten dit niet. Als mens hebben we...