In onze kennisbank vind je interessante artikelen over sales en marketing. Vergroot je persoonlijke effectiviteit en kennis met onze methodieken, tips, trends en achtergrondartikelen over commercie, leiderschap en neuro.

Zoek je informatie over een specifiek onderwerp? Vul dan het zoekveld in met je trefwoord of kies een van de onderstaande categorieën. Vanuit elk artikel kun je via de button terugkeren naar het overzicht.

 

Een beter alternatief voor salesbonussen?

Een beter alternatief voor salesbonussen?

Sinds begin vorige eeuw is de wereld bekend geraakt met bonussen. Goed presteren resulteert vaak in een mooie extra bonus.Met de komst van Generatie Y (geboren tussen 1970 en 1990, medewerkers van 30 tot 50 jaar) is de beloningsbehoefte veranderd. Geld en status zijn...

Lees meer
Afscheid nemen van een klant. Durf jíj het aan?

Afscheid nemen van een klant. Durf jíj het aan?

Ja, waarom niet? We staren ons blind op en besteden heel veel tijd aan het binnenhalen van nieuwe relaties. Maar sta je er wel eens bij stil wat bestaande klanten bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen, de marge en vooral aan de winst?Natuurlijk wordt er bij het...

Lees meer
Een klant voor het leven?

Een klant voor het leven?

Als bedrijf ben je er nooit zeker van hoe lang een klant bij je blijft. Daarom moet je continu en consequent stappen ondernemen om je te blijven onderscheiden. Want we weten allemaal dat een klant werven zo’n vijf keer meer kost dan het behouden van een klant. Om...

Lees meer
Motiverend leidinggeven. Wat je vasthoudt, raak je kwijt.

Motiverend leidinggeven. Wat je vasthoudt, raak je kwijt.

Sturen op output of aanwezigheid?Op LinkedIn werd afgelopen juni een artikel van de BBC gedeeld, waarin werd gesteld dat ‘aanwezigheid op kantoor’ (online én fysiek) het altijd zal winnen van productiviteit. Volgens het artikel komt dit door twee psychologische...

Lees meer
4 Fouten in B2B-marketing die je na vandaag niet meer maakt

4 Fouten in B2B-marketing die je na vandaag niet meer maakt

B2B-marketingmanagers vertellen ons consequent dat hun marketingstrategie hoog scoort bij de processen die ze het liefst zouden willen verbeteren. Maar hoe je dit precies moet aanpakken, is een heel ander verhaal. In sommige gevallen is er een gebrek aan duidelijkheid...

Lees meer
Het succes van goede KPI’s

Het succes van goede KPI’s

Het succes van een onderneming is een combinatie van veel factoren die goed ingericht moeten zijn. KPI's (Key Performance Indicators) zijn hierbij een belangrijk hulpmiddel om het doel te bereiken. Ze geven als index snel inzicht in de huidige situatie en trends op...

Lees meer
7 Tips: Omzetgroei behalen ondanks krapte op de arbeidsmarkt

7 Tips: Omzetgroei behalen ondanks krapte op de arbeidsmarkt

De economie groeit fors. In veel branches en sectoren draait men op volle toeren en kan men het werk niet aan. Gevolg is dat er voor het eerst sinds 2003 meer vacatures zijn dan werkzoekenden. Veel bedrijven geven in de gesprekken met ons aan dat een tekort aan...

Lees meer
ABX: de evolutie van account based marketing

ABX: de evolutie van account based marketing

Vanaf ongeveer 2005 zorgde inbound marketing als strategie voor een behoorlijke verandering in de manier waarop B2B-merken de markt benaderden. Geen eenrichtingmarketing meer en beter samenwerkende marketing- en salesteams. Een hele goede stap in de juiste richting,...

Lees meer
Wanneer presteer je het beste?

Wanneer presteer je het beste?

Onder druk! Dat is in elk geval wat ik vaak hoor. Maar is dit werkelijk zo? Vanuit neuro-technisch perspectief: Ja. Onder druk presteren we vaak beter, zo lang het maar een vorm van gezonde spanning is. Herken je die momenten dat je opziet tegen het geven van een...

Lees meer
whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!