In onze kennisbank vind je interessante artikelen over sales en marketing. Vergroot je persoonlijke effectiviteit en kennis met onze methodieken, tips, trends en achtergrondartikelen over commercie, leiderschap en neuro.

Zoek je informatie over een specifiek onderwerp? Vul dan het zoekveld in met je trefwoord of kies een van de onderstaande categorieën. Vanuit elk artikel kun je via de button terugkeren naar het overzicht.

 

Wanneer presteer je het beste?

Wanneer presteer je het beste?

Onder druk! Dat is in elk geval wat ik vaak hoor. Maar is dit werkelijk zo? Vanuit neuro-technisch perspectief: Ja. Onder druk presteren we vaak beter, zo lang het maar een vorm van gezonde spanning is. Herken je die momenten dat je opziet tegen het geven van een...

Lees meer
De ideale organisatie

De ideale organisatie

Vanuit BusinessBuilding richten wij ons dagelijks op het optimaliseren en inrichten van sales & marketing, zodat continuïteit ontstaat en een organisatie commercieel optimaal succesvol is. In veel gesprekken met ondernemers, uit literatuur over dit onderwerp en...

Lees meer
Waarom geeft koud bellen ons de koude rillingen?

Waarom geeft koud bellen ons de koude rillingen?

Het begrip “koud bellen” is bij nagenoeg iedereen bekend en we hebben er allemaal zo onze  gedachten over. Vooral negatieve gedachten! Maar waarom? Wat maakt “koud bellen” nu zo bezwaarlijk en waarom hebben we er over het algemeen zo een hekel aan?  Er zijn twee...

Lees meer
Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Wanneer je trends in B2B sales kent en begrijpt, kun je er in je werk als accountmanager nog beter op inspelen. En in een tijd waarin mensen en bedrijven in zowel B2C als B2B vanwege de pandemie voorzichtiger zijn met hun uitgaven, is het extra belangrijk om ze de...

Lees meer
Verandermanagement op gevoel

Verandermanagement op gevoel

 “Een ware leider legt een besluit niet op,  maar zorgt ervoor dat mensen het zichzelf opleggen” Nelson MandelaHoe motiveer je je organisatie?  Het is wellicht een van de grootste frustraties van de hedendaagse bedrijven: op het moment dat de omgeving vraagt om een...

Lees meer
Commerciële transformatie: nut en noodzaak

Commerciële transformatie: nut en noodzaak

Er vindt op dit moment een ingrijpende transformatie plaats in de wereld van B2B-commercie, zo blijkt uit onderzoek van Gartner. De buyer journey verschuift steeds meer en versneld naar online.Het onderzoek geeft aan dat inmiddels 50% van de zakelijke beslissers...

Lees meer
Kriebelende ambities

Kriebelende ambities

Heb jij als ondernemer ook wel eens het gevoel dat het beter kan binnen je onderneming? Maar dat je niet direct scherp hebt hoe dat te realiseren? Heb je al wel verschillende pogingen ondernomen, maar met wisselend resultaat?

Lees meer
3 Tips voor leadgeneratie via LinkedIn

3 Tips voor leadgeneratie via LinkedIn

Het genereren van gekwalificeerde leads om de pijplijn te voorzien van zoveel mogelijk kansen op conversie. Dat is zowel de hoogste prioriteit als de grootste uitdaging voor marketeers. Maar de basis van effectieve leadgeneratie verandert continu mee met de...

Lees meer
De rol van content in de B2B-buyer journey

De rol van content in de B2B-buyer journey

In de loop van het afgelopen jaar tot aan vandaag de dag zijn we redelijk gewend geraakt aan zakendoen binnen de ‘social distancing’-normen. Face-to-face contact is deels vervangen door online alternatieven. Kopers zijn in hun informatiebehoefte afhankelijker van...

Lees meer
whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!