In onze kennisbank vind je artikelen over leiderschap, sales en marketing. Vergroot je persoonlijke effectiviteit en kennis met onze methodieken, tips, trends en achtergrondartikelen over commercie, leiderschap en neuro.
Zoek je informatie over een specifiek onderwerp? Vul dan het zoekveld in met je trefwoord of kies een van de onderstaande categorieën. Vanuit elk artikel kun je via de button terugkeren naar het overzicht.
Welke invloed heeft AI op sales?
Sales teams staan niet direct bekend als early adopters van technologie. Niet zo vreemd, want sales vraagt om een variabele, mensgerichte aanpak, dit in tegenstelling tot beter in te regelen functies als financiën en logistiek. AI (artificial intelligence) zou hierin...
Het belang van sales forecasting en hoe dit de winstgevendheid beïnvloedt
In salesmanagement is sales forecasting, oftewel het voorspellen van verkoopresultaten op basis van historische gegevens en marktanalyse, essentieel voor winstgevendheid en duurzaam succes. Het vormt de kern van strategische besluitvorming binnen elk bedrijf. In dit...
Leiderschap in B2B sales: Het aansturen van succesvolle teams
Leiderschap in B2B sales is een veeleisende taak. Het vraagt niet alleen strategisch inzicht in de markt en producten, maar ook de vaardigheid om succesvolle teams te inspireren en te sturen. Het vermogen om je salesteam optimaal aan te sturen en te motiveren, maakt...
Samenwerking BusinessBuilding en Boerderij De Boerinn
BusinessBuilding is onlangs een mooie samenwerking gestart met Boerderij De Boerinn. We creëren daarmee samen een unieke combinatie van aantrekkelijke teambuildingsactiviteiten met een hoog fun-gehalte en diepgaande kennis over teamdynamiek en leiderschap. Boerderij...
7 simpele manieren voor het opbouwen van sterke B2B-klantrelaties
In een zakelijke wereld die steeds concurrerender wordt, is het opbouwen en onderhouden van sterke klantrelaties cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Klanten, ook in B2B, zijn niet alleen op zoek naar producten of diensten; ze willen een gepersonaliseerde en...
De menselijke kant van leiderschap: emotionele intelligentie en impact
Al een aantal jaren verschuift leiderschap steeds meer van een autoritaire naar een meer empathische, inclusieve aanpak. Leiders die zich bewust zijn van de menselijke kant van leiderschap, met een sterke nadruk op emotionele intelligentie, creëren een blijvende...
ESG: People, Planet, Profit 2.0
Duurzaam en verantwoord ondernemen wordt steeds belangrijker. Het bekende 'People, Planet, Profit' is inmiddels naar een hoger niveau getild en dan hebben we het over ESG. ESG staat voor Environmental, Social en Governance. ESG stimuleert bedrijven om verder te gaan...
Vier belangrijke B2B-marketingtrends in 2023-2024
De B2B-markt heeft te maken met een nieuwe generatie inkopers met nieuwe verwachtingen over het aankoopproces. De technologische ontwikkelingen volgen elkaar pijlsnel op, de economische omstandigheden zijn onzeker en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Deze...
Zo verbeter je je leadkwaliteit
Het genereren van leads is een niet te missen onderdeel van vrijwel elk salesproces. Maar potentiële klanten vinden en aantrekken is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Te weinig, maar óók te veel leads hebben een slechte...