”Het realiseren van je ambitie van morgen begint met vandaag willen veranderen”

​Richard Rijkens, Partner BusinessBuilding

De wereld is continu in verandering. Een daarvan is de digitalisering wat wereldwijd met zeven jaar is versneld. “Stilstaan is achteruitgang” is meer dan ooit waar. Robotics Process Automation (RPA) en data analytics zijn onlosmakelijk verbonden met de hedendaagse bedrijfsvoering. Dit betekent dat organisaties nog wendbaarder moeten zijn. Maar houdt dit dan ook in dat een organisatie meer Agile of Lean moet gaan werken? En als het antwoord dan “Ja” is, past dit dan wel in de bestaande bedrijfscultuur?

De mens blijft in deze digitale wereld de belangrijkste factor om een structurele groei in winstgevendheid te bereiken. Hierbij is het gewenste gedrag van alle medewerkers met de juiste mindset essentieel zodat ze allen bijdragen en gecommitteerd zijn aan het behalen van de gekozen strategie.

 

Expertisegebieden:

  • Future-proof inrichten van commerciële bedrijfsprocessen
  • Definiëren en uitvoeren van commerciële strategieën
  • Coachen, trainen en leidinggeven aan commerciële teams

 

Achtergrond

Richard heeft meer dan 25 jaar ervaring binnen sales management. Deze ervaring heeft hij opgebouwd met een groot diversiteit aan diensten en producten. Zo heeft hij in een maakindustrie binnen de retail (Chocomel, Fristi, Extran, Nutroma) gewerkt, ervaring opgedaan in de financiële dienstverlening (levensverzekeringen en hypotheken) en is hij ruim 20 jaar actief binnen de arbeidsbemiddeling geweest. Richard heeft voor het meest veranderende “product”: de mens diverse diensten en proposities ontwikkelt en geïmplementeerd. Daarbij heeft hij organisatiestructuren efficiënter ingericht en een nieuwe “Way of Working” geïntroduceerd. Dit heeft diverse malen geresulteerd in een structurele groei in winstgevendheid.

Dit betekent voor jouw organisatie dat Richard de optimale balans brengt tussen strategie en operatie.

 

Passie

“Van niets, iets maken” en “iets moois, groter en groots maken” zijn twee uitspraken die goed bij Richard passen. Hij is enorm gedreven en betrokken.

Richard haalt de meeste voldoening uit het samen eerder bereiken van een gedroomde ambitie. Richard staat voor ontwikkeling. Of het nu gaat om het bepalen of verbeteren van de strategie van een organisatie, het enthousiasmeren en het creëren van de gewenste mindset van commerciële teams of het trainen van vaardigheden, Richard maakt het verschil.

 

Ben je benieuwd hoe Richard dit voor jouw organisatie kan realiseren, neem dan direct contact met hem op !

 

Neem contact op:

Klantcases van BusinessBuilding:

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!