Klant aan het woord – Dhr. Huub Rohof, Directeur AniDis

Dit vertaalt zich in diepere gesprekken met de klant, een beter advies en een verhoogde waardering van de klant voor AniDis.

Dhr. Huub Rohof

AniDis

AniDis is een totaalgroothandel die een ruim assortiment diervoeders en dierbenodigdheden voor bijna alle diersoorten via specialistische verkooppunten in het groene kanaal distribueert. Het bedrijf is gevestigd in Zwolle, waar het team en de buitendienst dagelijks klaar staan om de orders te verwerken en om klanten vakkundig te adviseren.

AniDis heeft een assortiment bestaande uit meer dan 10.000 specialistische producten voor alle huisdieren. Hierin bevinden zich de huisdiervoeders van de meeste huisdiervoederfabrikanten. Daarnaast levert AniDis ook een uitgebreid assortiment dierbenodigdheden.

Startsituatie

Binnen onze organisatie zijn wij continu bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onszelf. Nadat wij hadden geconstateerd dat wij ondersteuning konden gebruiken bij het verbeteren van onze organisatie, hebben wij contact gezocht met Marieke van Stek van BusinessBuilding BV. Samen zijn wij in gesprek gegaan over de huidige bedrijfssituatie van AniDis. Uit de gesprekken kwam naar voren dat er nog ruimte was voor groei binnen onze organisatie op verschillende gebieden. De commerciële resultaten konden nog een stap maken, daarnaast wilden wij op een professionelere manier te werk gaan.

Ook op verkoopgebied wilden wij een andere weg inslaan. Professionaliseren en naar een meer planmatig verkoopbeleid waren wij op zoek. Accountmanagement speelde hierin een grote rol.

Aanpak

Marieke van Stek heeft vervolgens onze vertegenwoordigers op accountmanagement gecoacht. Per vertegenwoordiger zijn er tien accountplannen gemaakt en allen zijn begeleid om de accountgesprekken optimaal in te richten. Marieke van Stek heeft met haar expertise op plezierige wijze de nodige kennis en professionaliteit toegevoegd aan onze organisatie.

Resultaten

Dit alles heeft geresulteerd in het feit dat de vertegenwoordigers meer houvast hebben in hun dagelijkse werk en dat er nu een duidelijkere structuur aanwezig is. Daarnaast is de rol van de buitendienst verandert naar een klantgerichte accountmanagersrol. Dit vertaalt zich in diepere gesprekken met de klant, een beter advies en een verhoogde waardering van de klant voor AniDis.