Klant aan het woord – Dhr. Coert Coomans, CEO van de Belcentrale

Met de implementatie van de door BusinessBuilding gegeven adviezen zet de Belcentrale wederom stappen richting een ultieme klantbediening

Startsituatie

De Belcentrale levert internet telefonie en beveiliging aan het MKB. Ze hebben een jarenlange ervaring en leveren een breed scala aan diensten tegen een scherpe prijs.

Met 100 medewerkers verzorgt de Belcentrale voor bijna 20.000 klanten de snelste internetverbindingen, betrouwbare telefonie-oplossingen en alarmsystemen. De medewerkers komen dagelijks op locatie van de klanten en geven passende adviezen. Deze persoonlijke benadering is uniek in de markt.

De Belcentrale is continu bezig om het steeds weer beter te doen voor haar klanten. De organisatie wilde weten of het qua commerciële organisatie en klantcontact nóg beter zou kunnen en met deze vraag benaderden ze BusinessBuilding. Na een uitgebreide kennismaking zijn we gestart met de samenwerking.

Aanpak

Medewerkers, alle commerciële processen en de marktpositie werden grondig geanalyseerd. Er zijn veel gesprekken gevoerd met medewerkers en er is een analyse gemaakt van alle beschikbare data. De doorlooptijd van deze audit bedroeg in dit geval circa drie weken. Alle bevindingen en aanbevelingen zijn vervolgens gepresenteerd aan de directie van de Belcentrale. Samen hebben we daarna gekeken welke aanbevelingen als eerste geïmplementeerd gaan worden.

Resultaten

Het is mooi om te zien hoe een professionele organisatie als de Belcentrale altijd op zoek blijft naar commerciële resultaatverbetering en niet schroomt een externe partij mee te laten kijken naar de mogelijkheden hiervoor. Met de implementatie van de door BusinessBuilding gegeven adviezen zet de Belcentrale wederom stappen richting een ultieme klantbediening.