Kris Kabo heeft ons geholpen om verder te groeien als organisatie

Maurijn Annink

directeur, Bisoton

Startsituatie

Bisoton levert hoogwaardige betonelementen voor de utiliteitsbouw, agrarische sector en woningbouw op maat. Met geavanceerde productielijnen worden de producten vanuit de fabriek in Ede op de wensen en eisen van de klant nauwkeurig afgestemd.

Een niet geproduceerd uur is niet meer in te halen. Met dat in ons achterhoofd hebben we ons productieproces goed onder controle, althans dat vonden we. Een aantal schakels hierom heen was echter niet helder. We kregen daardoor geen inzicht waar verbetering mogelijk zou zijn. En om onze klantbediening verder te optimaliseren leek het ons goed alle processen onder de loep te nemen. We hebben Kris Kabo van BusinessBuilding gevraagd ons te helpen om met name te kijken naar het volledige marketing- en salesproces. Er werd gekozen voor een commerciële audit.

Aanpak

Kris sprak met een aantal medewerkers van diverse afdelingen en woonde meetings bij. Daarna voerde hij een grondige data-analyse uit met daarnaast een analyse van het verkoopproces. Dit heeft tot concrete bevindingen en aanbevelingen geleid. We weten wat er verbeterd kan worden, wat het gaat opleveren en hoe we deze verbeteringen kunnen doorvoeren.

Resultaten

Het resultaat is dat ons verkoopproces beter aansluit op ons productieproces. Vanaf het begin van het proces is bekend wat het effect in de productielijn is. Hierdoor kunnen we onze klant telkens beter informeren voor en tijdens het productieproces. Ik ben zelf telkens meegenomen in het verloop van de voortgang met Kris. Dit geeft mij het inzicht gegeven hoe we met z’n allen binnen Bisoton blijvend de verschillende processen positief kunnen beïnvloeden.

Master your Business

Stap op 16 mei samen met ons in de wereld van impactvol leiderschap, business sustainabillity en commercieel succes.

Aanmelden

You have Successfully Subscribed!