”Je kunt de richting van de wind niet veranderen, verander dus de stand van je zeilen.”
Jan Bernard Slotboom, Partner BusinessBuilding
Je kunt meestal de markt niet veranderen. Je kunt er echter wel voor zorgen dat je het maximale rendement uit die markt haalt door alle parameters van je organisatie er optimaal op af te stemmen. Weet wie je meest rendabele doelgroepen zijn en hoe zij bediend en benaderd willen worden.
Expertisegebieden
- Commerciële groei met blijvende rendementsverbetering
- Optimaliseren van commerciële- en bedrijfsprocessen
- Structureren en aansturen van commerciële teams
- Bedrijfsstrategie en salesstrategie op elkaar aan laten sluiten
- Executiekracht
Achtergrond
Jan Bernard heeft ruim 20 jaar ervaring in commerciële management- en directieposities in diverse organisaties met een verscheidenheid aan internationale culturen.
Hij wordt getypeerd als commercieel scherp, no-nonsens, pragmatisch en sterk in de executie.
Op zijn best is hij als hij sturend kan zijn in een proces van commerciële resultaatverbetering en is hierin ook bewezen succesvol. Hij was nauw betrokken bij de explosieve groei van een bekend automerk en de herstructurering en revitalisatie van een automotive sales netwerk.
Zijn stelling: “Als je in automotive salesvolume kunt draaien en geld verdienen, kun je het ook in andere sectoren”.
Als u ook invulling wilt geven aan uw groeiambities maakt Jan Bernard hiervoor graag een afspraak met u.
Passie
Jan Bernard gelooft er heilig in dat het commercieel altijd beter kan. Hij heeft een enorme drive om altijd maximaal commercieel resultaat te blijven nastreven. Een organisatie “op scherp zetten” en laten inzien dat er (nóg meer) stappen gezet kunnen worden is waar zijn passie ligt. Mensen in hun kracht zetten en de salesprocessen strak trekken zijn volgens hem cruciale pijlers voor resultaatverbetering.