“Alleen door van elkaars sterke punten te leren en onze tekortkomingen aan te vullen, kunnen we voortdurend vooruitgang boeken…”
“Alleen door van elkaars sterke punten te leren en onze tekortkomingen aan te vullen, kunnen we voortdurend vooruitgang boeken…”
Mark Rijpma, Partner BusinessBuilding
Mark heeft in zijn carrière veel gereisd en is daardoor veelvuldig in contact gekomen met verschillende culturen en gebruiken van over de hele wereld. Hiervan heft Mark geleerd dat commercieel succes begint bij welgemeende en oprechte interesse in de andere persoon, zijn of haar cultuur en achtergrond. Dit is voor Mark één van de belangrijkste fundamenten voor commercieel succes.
- Commerciële groei met diepgang creëren
- Mentale en fysieke gezondheid in het commerciële vak, het kan écht!
- Verschillende leidinggevende stijlen voor verschillende (bedrijfs-) culturen
- Frisse blik geven met een commerciële audit
- Training, coaching en interim salesmanagement.
Met meer dan 25 jaar ervaring in het commerciële vak, van accountmanagement bij een middelgroot bedrijf tot CCO bij een multinational, heeft Mark het sales vak in zijn bloed zitten. Eenmaal geroken aan het internationale karakter van de commercie was voor hem het hek van de dam. “Alles voor het commerciële succes van zijn cliënten” werd zijn motto.
Mark doorziet processen snel en weet verbeteringen doeltreffend door te voeren in organisaties. Met zijn opleiding in de informatica en ervaring in verschillende vormen van procestechnologie en lang cyclische verkooptrajecten, is Mark een zwaargewicht te noemen voor uitdagingen in de maakindustrie die Nederland rijk is.
Mark heeft een duidelijke missie, het beter maken van commerciële resultaten en afdelingen in de breedste zin van het woord.
Hij neemt hiervoor een berg aan kennis en ervaring mee en schroomt niet om de gebaande paden te ontlopen. Zo zul je vaak zien dat als iedereen naar links gaat, hij toch nog even kijkt wat er rechts te halen valt… noem het eigenwijs, zelf zegt hij liever grondig.