Coen van der Poll – Peppered
Full service internetbureau Peppered richt zich op de culturele sector. Van (mobiele) websites tot narrowcasting, van online ticketing tot CRM. Ook adviseert Peppered over bijvoorbeeld ticketing- en planningsoftware. In de ruim twaalf jaar van haar bestaan heeft het een klantenkring van vijftig theaters en concertzalen opgebouwd.

De reden om de hulp van BusinessBuilding in te roepen was dan ook tweeledig. Help ons op korte termijn de commerciële kansen te verzilveren. En zorg er voor dat we binnen enkele maanden over de structuur en vaardigheden beschikken om het zelf te kunnen.
Doordat BusinessBuilding een aantal dagen meewerkte in het acquisitieproces ontstond al snel een overzicht van de belangrijke knelpunten. Met workshops en coaching is er structuur aangebracht in de werkwijze en hebben mensen grote stappen gemaakt in hun persoonlijke ontwikkeling. Ik zie dat ze zelfstandiger worden, dingen goed oppakken en nu ook vooral doorpakken. Daardoor konden we begin dit jaar een reorganisatie starten waarbij we vooral de aansturing van de organisatie anders hebben ingericht.
Opvallend was dat medewerkers de samenwerking met BusinessBuilding verschillend beleefden, van inspirerend tot bedreigend. Er was in het begin namelijk vooral angst om onze cultuur te verliezen. Maar we zijn er in geslaagd iedereen de noodzaak in te laten zien, ons te verbeteren en toch onze eigen specifieke cultuur te behouden.
De veranderingen geven mij nu de mogelijkheid om zaken los te laten. Hierdoor krijg ik de ruimte om dat te doen waar ik zelf goed in ben. Ik kan me meer richten op de verdere groei van Peppered.

