Startsituatie
Vanwege de diepgaande technische kennis, lukt het Toomba elke dag weer om uitstekende resultaten voor haar bestaande klanten te boeken. Hoewel het aantal nieuwe klanten toeneemt, is er de wens hierin te versnellen. Om dit proces efficiënt te begeleiden heeft men de ondersteuning van BusinessBuilding in de persoon van Cees Brouwer ingeroepen.
Aanpak
Bij de start van de samenwerking lag de focus op het inrichten van het commerciële proces voor het werven van nieuwe klanten. Naast het aanscherpen van de juiste doelgroep, de boodschap, is er veel energie gestoken in de proactieve marktbenadering via meerdere kanalen en het verhogen van de kwaliteit van het hele verkoopproces en de vaardigheden van alle betrokkenen.
Resultaat
Binnen Toomba ademt men nog meer commercie dan voorheen. De focus op acquisitie heeft geleid tot meerdere nieuwe relaties. Medewerkers zijn steeds beter in staat om klantbehoeftes te vertalen in de juiste oplossingen en er wordt ingespeeld op nieuwe trends in de markt. En zoals Sander Bruinsma het treffend verwoordt; ‘Door de continue focus op commercie kunnen we bij mooie nieuwe klanten laten zien waar we goed in zijn; het implementeren van oplossingen waar zij allemaal blij van worden. En daar worden wij weer blij van!’ Will be continued.