“Ik ben erg blij met de resultaten van de Commerciële Audit. We hebben de aanbevelingen direct in gang gezet en zien al positieve resultaten”
Startsituatie
PaperFoam® is marktleider op het gebied van milieuvriendelijke verpakkingen en duurzaamheid. PaperFoams verpakkingen bestaan uit natuurlijke ingrediënten: biobased en composteerbaar. Altijd op maat en met een representatieve uitstraling. PaperFoam is wereldwijd actief en heeft fabrieken in Nederland, Maleisië en Amerika. Op www.paperfoam.com vind je meer informatie.
De vraag van Willem Derkman, CEO van PaperFoam was: ‘Hoe kunnen we onze groei verstevigen en versnellen om zo onze ambities waar te maken. Daarnaast willen we meer inzicht in onze salesfunnel en de voorspelbaarheid ervan.’
Aanpak
BusinessBuilding-partners Bart de Vuijst en Andre de Wilde hebben een commerciële audit uitgevoerd. In een periode van vijf weken spraken zij met alle betrokken medewerkers, analyseerden zij relevante data en voerden op diverse onderdelen onderzoek en analyses uit. De aanbevelingen presenteerden ze in een pragmatisch plan aan de directie.
Resultaat
Het resultaat van deze Commerciële Audit is een concreet en scherp inzicht in de verbeterpunten die PaperFoam op korte en middellange termijn kan inzetten. Met de pragmatische en goed uitvoerbare aanbevelingen kan PaperFoam nog beter invulling geven aan haar ambities.