
“De Beat-Yourself-Challenge van BusinessBuilding is een fantastische manier om op een creatieve manier inspirerende, nieuwe ideeën op te halen. Deze ideeën helpen ons blijvend te ontwikkelen, zodat we onze unieke positie kunnen behouden.”
Grand Hotel Karel V
Wat ooit een 14e-eeuws klooster was en als onderkomen diende voor ridders & priesters, is nu een luxe vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht. Achter de imposante gevel van Karel V bevindt zich het best bewaarde geheim van Utrecht. De groene oase van 10.000 vierkante meter is een bijzondere plek in het centrum van de stad. Je kunt er genieten van de klassiekers in de bistro, bijzondere gerechten in het 1-ster restaurant nuttigen of plaats nemen in de bar of buiten op het terras. De magie van het klooster is overal voelbaar.
Uiteraard heeft ook een grand hotel als Karel V commerciële uitdagingen. Zoals in het gehele horeca-segment heeft de coronapandemie een effect gehad op de omzet en winstgevendheid. Sinds het einde van de pandemie gaat het Karel V weer de voor de wind en ook het behalen van een Michelinster geeft een positieve impuls. Toch kan en wil het management van Karel V niet stil zitten.
Binnen de horeca is vernieuwing belangrijk om de race tegen alle andere mogelijkheden en concurrentie steeds opnieuw weer te winnen. De toeristen/reizigers kunnen steeds weer andere keuzes maken en daarnaast zijn er ook behoorlijk wat alternatieven. Ondanks dat Grand Hotel Karel V aan de bovenkant van de markt opereert, merk je dat andere “overnachtingsmogelijkheden” niet stil zitten en er alles aan doen om een betere uitstraling te krijgen. Het management wilde graag met een nieuwe, verfrissende andere kijk de mogelijkheden verkennen voor de “next step”. Hiervoor is de hulp van BusinessBuilding ingeschakeld.
Passionate - Dedicated - Professional