In een aantal maanden is er veel gebeurd. Als onderdeel van de directie dacht Johan mee over commerciële prioriteiten. Ook gaf hij leiding aan het sales & marketingteam. De integratie tussen de overgenomen organisatie en Winbase kreeg meer aandacht, waardoor de teams hechter werden. Marketingstrategieën werden aangescherpt. Er gebeurde veel online (website, socials) en er werd een doortimmerde invulling gegeven aan beurzen zoals Zorg & ICT.
Er kwam meer aandacht voor de commerciële funnel en forecast die, ondersteund met praktische dashboards, in Monday.com worden bijgehouden.
Een extern bureau is aangetrokken om een groot aantal prospects in kaart te brengen. In deze periode vond ook de naamswijziging en lancering van Winbase naar Health Cloud Initiative plaats. Tijdens directie off-sites, gaf Johan actief input aan de markt/product strategie, waarbij zijn ervaring in andere bedrijven uitstekend van pas kwam. Als coach voor de salesteams, lag Johans focus op het optimaliseren van de verkoopgesprekken. Er is een jaarplan gemaakt voor Sales & Marketing door het draaien van verschillende workshops.
Health Cloud Initiative heeft een prachtige uitgangssituatie om nieuwe EPD-leveranciers onder haar vleugels te nemen en daarmee de administratie in de zorg voor GGZ en Paramedische Zorg in Nederland grotendeels weg te nemen.