De partner van BusinessBuilding (Cees Brouwer) startte met een grondige analyse van de commerciële data van de afgelopen 3 jaar. Zaken als; omzetten, marges, groei/krimp, belang en dienstenafname van grote, middelgrote en kleine klanten verdeeld over verschillende doelgroepen, werden scherp. Daarnaast werd het huidige commerciële proces voor zowel nieuwe als bestaande klanten scherp in kaart gebracht. Met de uitkomsten van de analyse en de inzichten in het commerciële proces werd een verkoop/actieplan opgesteld. Dit gaf helder inzicht in de te realiseren verbeterpunten, de commerciële kansen voor Conversive, de manier waarop Conversive deze kansen kon benutten.
Onder begeleiding van BusinessBuilding werd prioriteit gegeven aan;
- het aanscherpen van de doelgroep en de daarop afgestemde propositie
- het inrichten van een helder commercieel proces voor zowel nieuwe als bestaande klanten
- het inzetten van proactieve marktbenadering door alle commercieel verantwoordelijken
- het aanbrengen van ritme in klantcontacten in alle stadia van het verkoopproces
- het verhogen van de kwaliteit van het hele verkoopproces door het aanscherpen van de vaardigheden door middel van training en joint visits