Training succesvolle beurs
Als standhouder investeer je een fors bedrag in een beurs. Een investering waarvan het de bedoeling is om rendement op te laten leveren. We zien echter in de praktijk veel bedrijven, waarbij de beurs niet voldoende succesvol verloopt. Er had meer in gezeten. Een goede accountmanager is niet per definitie ook een “beurs specialist”. Wij weten uit ervaring dat er op een beurs heeft specifieke vaardigheden nodig zijn. Ook een succesvolle werkwijze op de beurs is een belangrijke factor die succes maakt. En natuurlijk is een succesvolle opvolging cruciaal.In onze beurstraining komen deze aspecten aan bod, waardoor de beurs gegarandeerd meer rendement oplevert. Training van de accountmanagers in het maken van echt contact, effectieve gesprekstechnieken en afsluittechnieken
- Houding, gedrag en gastvrijheid. Met wie ga je wel in gesprek en met wie niet.
- Hoe geef je de beste verkoop presentatie
- Voor aanvang van de beurs de mindset op scherp zetten met kick-off sessie
- Bepalen van de meest effectieve en onderscheidende werkwijze op de beurs. Meer bezoekers op de stand die ook nog eens meer opleveren.
- Direct na de beurs – samen opvolgen en converteren naar vervolg afspraken
Deze beurs training wordt gegeven door ervaren professionals met eigen beurs ervaringen die al talloze beurzen tot een succes hebben gemaakt. Training op uw locatie of in ons centraal gelegen trainingscentrum in Utrecht Vooraf, tijdens en na de beurs: 3 x een halve dag training voor een maximaal renderende beurs
Om direct in te schrijven of voor meer informatie kan je een email sturen naar: bstribos@businessbuilding.nl
Voorbereiding op de beurs
Goede voorbereiding is het halve werk.
Het allerbelangrijkste is te duiden welke resultaten behaald dienen te worden.
De doelen moeten zo specifiek mogelijk ( kwalitatief en kwantitatief) worden neergezet en worden gecommuniceerd. Bijvoorbeeld welke nieuwe producten of diensten onder de aandacht gebracht moeten worden. Welke nieuwe klanten doelgroepen aandacht gaan krijgen. Welke klanten ( groepen) gewezen gaan worden op specifieke producten of diensten.
Er zullen een aantal organisatorische zaken geregeld gaan worden. Maak hiervoor een draaiboek. Welke exposure ( pers, advertenties, seminars, relatiegeschenken etc) wilt activeren,
de stand inrichting, de logistiek, het drukwerk en de stand bemanning allemaal zaken die verder in het draaiboek uitgewerkt worden.
Wilt u een checklist ontvangen mail dan bstribos@businessbuilding.nl
Als alles gereed is, dan verwacht u dat de stand bemanning de gestelde doelen gaat realiseren.
De standbemanning moet goed voorbereidt zijn; de gezamenlijke en individuele doelstellingen weten. Hebben speciale bezoekers bijzondere aandacht nodig? Kennis van de ( nieuwe) producten of diensten. Business etiquette. Vaardigheden. Openingszinnen voorbereiden. Etc. Wij kunnen uw organisatie hierbij behulpzaam zijn.
Tijdens de (vak)beurs
Actieve stand bemanning hebben gemiddeld 2,5x zoveel leads dan een passieve stand bemanning
Een uur voor aanvang van de beursdag, organiseert BusinessBuilding een Warming UP, een Kick OFF. In 45 minuten tijd worden alle deelnemers vaardigheden bij gebracht, de houding wordt gecorrigeerd en de mindset wordt in de juiste stemming gebracht.
Aandacht wordt gegeven aan de lichaamstaal, het staan, lopen, oogcontact, de uitstraling, business etiquette, stemgebruik, woordgebruik, zodat er een optimaal rendement behaald wordt van het gesprek.
De do’s & dont’s wordt op een indringende wijze ingeprent.
Tips & tricks o.a. om het zelfvertrouwen te activeren zorgen ervoor dat de deelnemers op een innoverende wijze de juiste mindset en met een optimale motivatie bruisend vol energie de beurs dag beginnen.
Bij een aantal vakbeurzen organiseren wij dit als een onderdeel van het aanbod van de beurs organisator. Voor andere beurzen geldt dat BusinessBuilding dat ook specifiek voor uw bedrijf dat kan organiseren.
Indien gewenst kunt u BusinessBuilding ook inschakelen voor begeleiding op de stand.
Na de beurs – succesvolle opvolging
Na de beurs begint het pas.
Een goede ontvangst op de beurs heeft ervoor gezorgd dat de boodschap ook daadwerkelijk goed is overgekomen. De juiste aantekeningen zijn gemaakt. Visitekaartjes met contactgegevens zijn uitgewisseld.
In een aantal gevallen is er al de nodige informatie kunnen verstuurd naar de prospect / klant.
Vervolgens komt het er op aan dat er een adequate en kwalitatief goede opvolging komt. Juist in die opvolging wordt het succes van de beurs daadwerkelijk omgezet in nieuwe orders en nieuwe klanten.
Ook hier kan BusinessBuilding uw organisatie succesvol begeleiden.