”Met passie en durven veranderen creëer je duurzaam commercieel resultaat”

Jan Hiemstra, Partner BusinessBuilding

Iedereen heeft een ambitie en wat is er leuker dan die ook waar te maken?
In een continu veranderende wereld is het zaak om je doelen glashelder te hebben, wat de “gap” is met de huidige situatie en welke acties er nodig zijn om die te bereiken. De bereidheid om te veranderen en open te staan voor innovaties zijn daarin essentieel.

Hoe complex het soms ook is (of lijkt te zijn) alles zo eenvoudig mogelijk houden en de timing van keuzes, bepalen voor een belangrijk deel het succes.
Het belangrijkste kapitaal zijn de medewerkers; zijn ze betrokken genoeg, zijn ze bekend met de belangrijkste doelen, is er voldoende verbinding tussen afdelingen, wordt hun input voldoende gebruikt, zijn alle noodzakelijke competenties op de juiste plekken aanwezig etc.
Onze continu veranderende maatschappij vraagt om een wendbare organisatie en het is dan ook belangrijk dat de cultuur, de vaardigheden en mindset van medewerkers hierbij aansluit.
Ieder succes smaakt naar meer. Door te doen weet je of de juiste keuzes zijn gemaakt of toch weer een aanpassing aan de veranderde omstandigheden nodig is. Een objectieve blik van buitenaf helpt je in dit boeiende proces.

 

Expertisegebieden

  • Vanuit strategische visie naar operationele realisatie
  • Toepassen van verandermanagement, innovatie en digitalisering
  • Optimaliseren van commerciële processen in verbinding met marketing
  • Professionaliseren en verhogen van de effectiviteit van salesteams

 

Achtergrond

Jan is een systematische en strategische bedenker van oplossingen. Het behalen van concreet resultaat is heilig. Hij is een professional met veel ervaring in het aansturen van cruciale bedrijfsonderdelen en het procesmatig optimaliseren hiervan. Hierin treedt hij op als verbinder.

Ruim 28 jaar sales en marketing ervaring is opgebouwd bij meerdere stakeholders binnen de complexe zorgmarkt en in zowel een B-to-B als B-to-C klantbenadering.  Jan heeft een passie voor commercie en het naar een hoger niveau brengen van commerciële- en marketing afdelingen is hem dan ook op het lijf geschreven.

Hij heeft een kritische manier van benaderen. Altijd met een positieve inslag met als doel om samen groei te realiseren. Op authentieke wijze, met gevoel voor humor en omdat bij Jan het glas half vol is, wordt er altijd een weg gevonden naar blijvend resultaat.

 

Passie

Jan houdt van verandering, innovaties en heeft de drive om net dat stapje meer te doen om succesvol te zijn. Daarin is niets onmogelijk en is het altijd zijn ambitie om anderen te stimuleren en enthousiasmeren. Het bereiken van resultaten, hoe groot de uitdaging ook is, werkt voor hem stimulerend. De wil om zichzelf te blijven ontwikkelen gekoppeld aan een pragmatische werkwijze zorgt voor een actiegericht aanpak.

Neem contact op:

“Andre heb ik leren kennen als iemand die commercie voor een ieder toegankelijk weet te maken. Hij doet dit door zijn kennis te delen en structuur aan te bieden. Zijn kennis weet hij succesvol te vertalen naar de behoeften die op verschillende niveaus aanwezig zijn. De structuur zorgt er voor dat er rust en overzicht is binnen het veranderingsproces dat de trainees doormaken. Andre levert hierdoor een grote bijdrage aan het vergroten van onze commerciële slagkracht.”

Antoine de Korte

Klantcases van Andre:

whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!