”Een goed plan verdient een excellente executie.”

Bert Baron, Partner BusinessBuilding

Als de strategie is bedacht en de plannen zijn gemaakt, dan moet het “alleen” nog uitgevoerd worden. In veel organisaties is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Want wees je bewust dat het consequent uitvoeren van een strategie een kunst op zich is, sterker nog daar is voor menig organisatie veel te winnen. Zeker voor organisaties welke vanuit een internationale corporate structuur werken.

Voor ieder bedrijf is het vanzelfsprekend dat het van groot belang is om een goed doordachte commerciële strategie te hebben. Er moet een helder doel geformuleerd worden en vervolgens moeten de juiste product/markt combinaties aangeboord om rendabele groei te realiseren. Uiteraard heeft een verkoopteam de juiste middelen en vaardigheden nodig om zich maximaal op deze taak te kunnen richten. Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van de afdeling sales, want het hele bedrijf heeft de (potentiele) klant natuurlijk centraal staan. Focus met een consequente aanpak en goed gemotiveerde mensen die werken in korte leercurves en heldere routines maken dan het verschil. Het verschil om niet alleen een doelstelling op te schrijven, maar dit ook daadwerkelijk te behalen. Bij al deze logische componenten kunt u zich afvragen of dat in uw organisatie vandaag de dag ook goed geregeld is.

 

Expertisegebieden

  • Commercieel (interim) management
  • Aanscherpen en implementeren van Commerciële Strategie
  • Opzetten en inrichten van commerciële organisaties/processen
  • Verandermanagement – uitvoering reorganisaties
  • Resultaatgerichte coaching en training

 

Achtergrond

Bert is opgegroeid in een familiebedrijf, een groothandel in diepvriesproducten, waarmee hij zijn eerste stappen in de wereld van levensmiddelen maakte. Gedurende 30 jaar werkte hij in diverse marketing- en salesrollen, bij grote multinationals in Fast Moving Consumer Goods. Als directielid was hij verantwoordelijk voor stevige klantportfolio’s en grote sales teams.

Je kunt Bert altijd wakker maken voor het kraken van een commerciële noot. Die kan op velerlei vlak liggen. Hij gelooft in een doelgerichte aanpak maar wel met een menselijke maat. Het meenemen van teams en het aangaan van verbinding is dan ook een belangrijke element in zijn werkwijze. En natuurlijk, zonder wrijving geen glans. Naast een dosis gezond verstand, houdt Bert van aanpakken en worden de mouwen opgestroopt. Want een goed plan verdiend een excellente executie.

Bert zijn toegevoegde waarde ligt enerzijds opgesloten in de ervaring die hij heeft in het slim uitdenken van verkoopstrategieën om producten en merken naar de markt te brengen en anderzijds de consequente uitvoering van een gekozen route met snelle leercurves, goede teamstructuren en werkende processen.

Passie

Het is Berts passie om samen resultaat te halen. Het is wel work hard, play hard. Bert staat voor  oprechtheid, humor en energie met een vleugje nuchterheid.

Neem contact op:

“We can all work but only together we win”

Klantcases van BusinessBuilding: