Rijnder Schaap

De reis is belangrijker dan de bestemming.

Rijnder Schaap

Contact

Rijnder Schaap

Telefoon: 06 -29 47 00 22 LinkedIn

Het veranderen van uw organisatie en groeien in de gewenste commerciële richting zijn altijd twee kanten van dezelfde medaille. Het optimaliseren van uw commerciële processen zal namelijk ook altijd ook de bereidheid van uw mensen vragen om te veranderen! Wordt de verandering niet door de top en de rest van de organisatie gedragen dan blijft de (tijdelijke) nieuwe situatie niets anders dan een cosmetische verandering.

Het commercieel veranderingsproces begint altijd eerst met een stuk bewustwording van uw huidige situatie. Daarom begint het vraagstuk vaak niet met wat u aan mij vraagt, maar wat u nodig heeft. Welke zaken vormen het werkelijke probleem van uw organisatie? Wat maakt het probleem tot een probleem? Op deze vragen gaat Rijnder samen met u het antwoord formuleren zodat het fundament wordt gelegd voor een heldere commerciële strategie en een effectieve implementatie van deze strategie! Deze sprong in het diepe maken is immers alleen leuk als we gezamenlijk ook weer boven komen!

De sprong in het diepe maken is immers alleen leuk als we gezamenlijk ook weer boven komen.

Expertisegebieden

  • Samenhang ontwikkelen tussen uw bedrijfsstrategie en uw salesstrategie
  • Ontwikkeling- en implementatie van uw salesstrategie
  • Coachen en ontwikkelen van uw managers: onderstroom (het onzichtbare, hoe moeten ze
  • het doen) en bovenstroom (het zichtbare, wat moeten ze doen)
  • Kwaliteit en kwantiteit( KPI’s) van uw salesproces ontwikkelen

Achtergrond

Rijnder gelooft in de samenhang tussen sportieve prestaties en prestaties op de werkvloer. Zijn sportieve achtergrond (Leraar Lichamelijke Opvoeding en Districts Tennisleraar voor de KNLTB) weet hij door te zetten in het begeleiden en commercieel ontwikkelen van de medewerkers in uw bedrijf. Uw mensen zijn de belangrijkste “assets” van uw bedrijf en vormen de spil waarlangs verandertrajecten zich moeten voltrekken. Deze veranderingen bij mensen heeft hij ook waar kunnen maken in diverse functies, van Key Accountmanager “new business” (beide pootjes in de modder) tot Sales Manager en Business Unit Manager, bij diverse (dienstverlenende) bedrijven.

Passie

Het helpen van mensen om een laag dieper te denken over hun eigen organisatie is steeds weer de uitdaging voor Rijnder. Het plaatje voor de directie begint vaak bij de doelstellingen en de resultaten die we uitdrukken in omzet of winst, maar wat zijn de processen hier achter? De Chinezen zeggen dit op hun eigen manier: “de reis is belangrijker dan de bestemming”.

Deze reis over de weg is geen gegeven weg maar wordt gemaakt door het begaan ervan! Kijk in het hier en nu naar de mogelijkheden die er liggen en ga niet uit van een idealistisch vastliggende werkelijkheid (die alleen maar tussen de oren bestaat).

Klantcases van BusinessBuilding