Joan Willemse

Optimaliseer customer experience (CX) en verbeter uw resultaat

Joan Willemse

Contact

Joan Willemse

Telefoon: 06-23162622 LinkedIn

We leven in een snelle digitale maatschappij met veel keuzes en concurrentie. De grote uitdaging is om potentiële klanten effectief te benaderen én bestaande klanten te behouden. Dat betekent dat het commerciële proces behoort te draaien als een geoliede machine, dat in alle klantcontacten de gewenste boodschap wordt uitgedragen, dat marketing sales voedt met de juiste propositie voor het juiste profiel en andersom dat sales feedback geeft aan marketing over de actuele klantervaring. Daarnaast beschikken de commerciële mensen over de juiste vaardigheden en zorgen zij dat in ieder klantcontact de strategische richting van uw onderneming ondersteund wordt. In het commerciële proces mag U niks aan het toeval overlaten.

Expertise gebieden

  • Marketing & Sales B2B en B2C
  • CRM; marketing & sales automation
  • Optimaliseren van sales afdelingen
  • Digitale transformaties, social media marketing
  • Advies, implementatie en interim management

Achtergrond

Joan heeft 20 jaar ervaring op directie niveau met het implementeren van grote klantgerichte veranderprocessen bij o.a. een aantal bekende A-merken, zowel nationaal als internationaal. Haar ervaring in verschillende industrieën en diepe kennis van het proces van “zand tot klant” maken dat zij bij ieder bedrijf feilloos kan aangeven waar de beste verbeteringen haalbaar zijn voor de beste fit met de strategie én het beste resultaat.
Joan heeft visie, is creatief en ondernemend. Creëert draagvlak en enthousiasme bij alle afdelingen en op alle niveaus.

Passie

Joan’s passie is bedrijven enthousiasmeren om customer experience (CX) en de customer journey centraal te stellen. “Optimaliseer customer experience en verbeter uw resultaat” is haar motto.

Dit vraagt niet alleen om een verregaande integratie van marketing, sales en service, maar álle afdelingen moeten KPI’s gebaseerd op CX mee krijgen. Klanten komen immers in contact met vele kanten van een bedrijf, en iedere ervaring telt. Een goede visie, gedeelde KPI’s en een helder stappenplan gericht op concrete korte termijn verbeteringen motiveert en bindt.

Naast klant- is Joan ook data- gedreven en gelooft dat big data én data analytics creativiteit niet zullen vervangen maar juist vele kansen kunnen creëren om creatief te zijn. Creativiteit op een beter en dus hoger niveau. Klantcontact wordt steeds verder gedigitaliseerd en hoe eerder je iets doet met de hoeveelheid data die je hebt, hoe beter de klantervaring.

Klantcases van BusinessBuilding