Sales en marketing: Waar moet jij je als professional op focussen dit jaar?
Ook 2024 staat weer bol van de technologische ontwikkelingen. AI speelt voor steeds meer mensen een belangrijke rol in het dagelijks leven. We krijgen nog meer content en advertenties voorgeschoteld. Media breiden verder uit en worden gedreven door algoritmes. In al...
7 simpele manieren voor het opbouwen van sterke B2B-klantrelaties
In een zakelijke wereld die steeds concurrerender wordt, is het opbouwen en onderhouden van sterke klantrelaties cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Klanten, ook in B2B, zijn niet alleen op zoek naar producten of diensten; ze willen een gepersonaliseerde en...
Zo verbeter je je leadkwaliteit
Het genereren van leads is een niet te missen onderdeel van vrijwel elk salesproces. Maar potentiële klanten vinden en aantrekken is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Te weinig, maar óók te veel leads hebben een slechte...
Niet bestemd voor opgevers!
Voordat een bedrijf klant wordt, heeft deze klant (bewust en onbewust) al een heel proces doorgemaakt. Misschien was jouw bedrijfsnaam niets eens bekend bij hem of kende hij je naam wel, maar had hij geen idee wat je voor hem kon betekenen. Op dat moment is het...
De 6 belangrijkste principes van value based selling
Als salesprofessional is het natuurlijk uiteindelijk je taak om te verkopen, maar dat hoeft niet bij elk klantcontact je hoofdmissie te zijn. Bij value based selling, of adviserend verkopen, hanteer je een adviserende benadering. Je richt je tijdens het hele...
Salestargets opstellen: eruit halen wat erin zit
‘Hoe ga ik dat ooit halen?’ Als je salesteam dat blijft verzuchten, dan bestaat de kans dat je sales targets onrealistisch zijn. Gebeurt dit te vaak, dan zal dit je sales team behoorlijk demotiveren en dat heeft een bijzonder slechte invloed op je bedrijfsresultaat....
3 Tips voor leadgeneratie via LinkedIn
Het genereren van gekwalificeerde leads om de pijplijn te voorzien van zoveel mogelijk kansen op conversie. Dat is zowel de hoogste prioriteit als de grootste uitdaging voor marketeers. Maar de basis van effectieve leadgeneratie verandert continu mee met de...
De gewaardeerde klant
De klant van vandaag is goed geïnformeerd en heeft een behoorlijk wensenpakket. Voordat hij met jou spreekt, heeft hij heel waarschijnlijk al flink wat voorwerk gedaan online en weet hij al het een en ander van wat jij, en ook je concurrenten, kunnen bieden. Op een...
Zo focus je op je meest kansrijke prospects
De eerste maand van Q4 is alweer voorbij. Twee maanden dus nog om je salestargets voor 2020 te halen. We geven je drie strategieën die je helpen je kostbare tijd te gebruiken voor de meest kansrijke prospects.Productiviteit Voor elke verkoper zitten er maar 24 uren in...