B2B-relatiebeheer versus toenemende digitalisering

B2B-relatiebeheer versus toenemende digitalisering

Het onderhouden van uitstekende relaties met je B2B klanten is essentieel. Het lijkt echter door de toenemende digitalisering steeds een beetje lastiger om dit te doen. Klantcontact vindt meer geautomatiseerd plaats en er is minder gelegenheid en tijd voor...

Lees meer
Commercieel gezien kan het altijd beter…

Commercieel gezien kan het altijd beter…

Als salesteam ben je continu op zoek naar de meest winstgevende manieren voor een succesvolle afzet van je product of dienst. Digitale trends en ontwikkelingen zullen daarbij sales verder gaan beïnvloeden. Moderne technologie maakt het mogelijk om nieuwe doelgroepen...

Lees meer
De 6 belangrijkste principes van value based selling

De 6 belangrijkste principes van value based selling

Als salesprofessional is het natuurlijk uiteindelijk je taak om te verkopen, maar dat hoeft niet bij elk klantcontact je hoofdmissie te zijn. Bij value based selling, of adviserend verkopen, hanteer je een adviserende benadering. Je richt je tijdens het hele...

Lees meer
ABX: de evolutie van account based marketing

ABX: de evolutie van account based marketing

Vanaf ongeveer 2005 zorgde inbound marketing als strategie voor een behoorlijke verandering in de manier waarop B2B-merken de markt benaderden. Geen eenrichtingmarketing meer en beter samenwerkende marketing- en salesteams. Een hele goede stap in de juiste richting,...

Lees meer
Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Wanneer je trends in B2B sales kent en begrijpt, kun je er in je werk als accountmanager nog beter op inspelen. En in een tijd waarin mensen en bedrijven in zowel B2C als B2B vanwege de pandemie voorzichtiger zijn met hun uitgaven, is het extra belangrijk om ze de...

Lees meer
Verbetertrajecten structureel aanpakken met de PDCA-methodiek

Verbetertrajecten structureel aanpakken met de PDCA-methodiek

De PDCA-methodiek is geschikt voor vrijwel alle commerciële organisaties. De structurele aanpak kent vier fases: Plan Do Check Act Door de PDCA-methodiek te gebruiken, creëer je een continu lerende organisatie die steeds slimmer en effectiever wordt en daarmee meer...

Lees meer
Accountplan – een effectief plan op één A4

Accountplan – een effectief plan op één A4

Veel accountmanagers herkennen het waarschijnlijk wel. De wens is om meer uit bestaande klanten te halen, de relatie met bestaande klanten te verbeteren en meer verschillende diensten aan de bestaande klanten te verkopen. En de wens vanuit het management is dus dat er...

Lees meer
Multichannel Acquisitie met Social Selling

Multichannel Acquisitie met Social Selling

Sales focust zich op twee belangrijke facetten: acquisitie en het behouden van de geacquireerde klanten. De meest effectieve vorm van acquisitie is het gecombineerd inzetten van online en offline kanalen. Deze vorm heet multichannel acquisitie: het inzetten van online social selling platformen in combinatie met traditionelere […]

Lees meer
Multichannel acquisitie is heel effectief

Multichannel acquisitie is heel effectief

Acquisitie is waarschijnlijk het meest besproken onderwerp binnen de commercie. Afgelopen jaren was de trend in de berichtgeving dat koude acquisitie niet meer zou werken en alles naar social selling zou gaan via de online platvormen. Gelukkig (of voor sommige helaas)...

Lees meer

Impactvol Leiderschap

De wereld verandert, hoe ga je als leider mee?

Ga naar de Whitepaper!

You have Successfully Subscribed!