Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei
Elk succesvol bedrijf heeft een solide strategie nodig die niet alleen zorgt voor omzetgroei, maar die ook bijdraagt aan de klanttevredenheid. Twee succesvolle technieken hiervoor zijn upselling en cross-selling. Maar wat betekenen deze termen precies? Bij upselling...
7 simpele manieren voor het opbouwen van sterke B2B-klantrelaties
In een zakelijke wereld die steeds concurrerender wordt, is het opbouwen en onderhouden van sterke klantrelaties cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Klanten, ook in B2B, zijn niet alleen op zoek naar producten of diensten; ze willen een gepersonaliseerde en...
B2B-relatiebeheer versus toenemende digitalisering
Het onderhouden van uitstekende relaties met je B2B klanten is essentieel. Het lijkt echter door de toenemende digitalisering steeds een beetje lastiger om dit te doen. Klantcontact vindt meer geautomatiseerd plaats en er is minder gelegenheid en tijd voor...
Commercieel gezien kan het altijd beter…
Als salesteam ben je continu op zoek naar de meest winstgevende manieren voor een succesvolle afzet van je product of dienst. Digitale trends en ontwikkelingen zullen daarbij sales verder gaan beïnvloeden. Moderne technologie maakt het mogelijk om nieuwe doelgroepen...
De 6 belangrijkste principes van value based selling
Als salesprofessional is het natuurlijk uiteindelijk je taak om te verkopen, maar dat hoeft niet bij elk klantcontact je hoofdmissie te zijn. Bij value based selling, of adviserend verkopen, hanteer je een adviserende benadering. Je richt je tijdens het hele...
ABX: de evolutie van account based marketing
Vanaf ongeveer 2005 zorgde inbound marketing als strategie voor een behoorlijke verandering in de manier waarop B2B-merken de markt benaderden. Geen eenrichtingmarketing meer en beter samenwerkende marketing- en salesteams. Een hele goede stap in de juiste richting,...
Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022
Wanneer je trends in B2B sales kent en begrijpt, kun je er in je werk als accountmanager nog beter op inspelen. En in een tijd waarin mensen en bedrijven in zowel B2C als B2B vanwege de pandemie voorzichtiger zijn met hun uitgaven, is het extra belangrijk om ze de...
Verbetertrajecten structureel aanpakken met de PDCA-methodiek
De PDCA-methodiek is geschikt voor vrijwel alle commerciële organisaties. De structurele aanpak kent vier fases: Plan Do Check Act Door de PDCA-methodiek te gebruiken, creëer je een continu lerende organisatie die steeds slimmer en effectiever wordt en daarmee meer...
Accountplan – een effectief plan op één A4
Veel accountmanagers herkennen het waarschijnlijk wel. De wens is om meer uit bestaande klanten te halen, de relatie met bestaande klanten te verbeteren en meer verschillende diensten aan de bestaande klanten te verkopen. En de wens vanuit het management is dus dat er...