Wanneer presteer je het beste?

Wanneer presteer je het beste?

Onder druk! Dat is in elk geval wat ik vaak hoor. Maar is dit werkelijk zo? Vanuit neuro-technisch perspectief: Ja. Onder druk presteren we vaak beter, zo lang het maar een vorm van gezonde spanning is. Herken je die momenten dat je opziet tegen het geven van een...

Lees meer
Waarom geeft koud bellen ons de koude rillingen?

Waarom geeft koud bellen ons de koude rillingen?

Het begrip “koud bellen” is bij nagenoeg iedereen bekend en we hebben er allemaal zo onze  gedachten over. Vooral negatieve gedachten! Maar waarom? Wat maakt “koud bellen” nu zo bezwaarlijk en waarom hebben we er over het algemeen zo een hekel aan?  Er zijn twee...

Lees meer
Verandermanagement op gevoel

Verandermanagement op gevoel

 “Een ware leider legt een besluit niet op,  maar zorgt ervoor dat mensen het zichzelf opleggen” Nelson MandelaHoe motiveer je je organisatie?  Het is wellicht een van de grootste frustraties van de hedendaagse bedrijven: op het moment dat de omgeving vraagt om een...

Lees meer
Beter presteren in sales? Gebruik deze neuro-salestips

Beter presteren in sales? Gebruik deze neuro-salestips

Als accountmanager weet je als geen ander dat mensen van mensen kopen. Een goede relatie is de basis van een goede leverancier-klantrelatie. Maar wat kun jij als accountmanager doen om nieuwe relaties met klanten aan te gaan en bestaande relaties te verstevigen? We...

Lees meer
Drie praktische neuro-tips voor het realiseren van verandering

Drie praktische neuro-tips voor het realiseren van verandering

Het menselijk brein bestaat uit een bewust en een onbewust gedeelte. Het onbewuste gedeelte bepaalt het grootste deel van ons handelen en speelt een grote rol in het aanleren van nieuw gedrag. Goed om je dat als leidinggevende te beseffen. Wat kun je doen om jouw team...

Lees meer
Goed voorbeeld doet goed volgen

Goed voorbeeld doet goed volgen

Goed voorbeeld doet goed volgen, één van de vele spreekwoorden die onze taal rijk is. Bij het opvoeden van kinderen is dit een raak spreekwoord. Kinderen leren vooral van het nadoen van volwassenen. En uiteraard probeer jezelf vooral het goede voorbeeld te geven, vaak...

Lees meer
Bumperkleven op kantoor

Bumperkleven op kantoor

Ondanks dat ik me verdiept heb in neurowetenschappelijke elementen en ik weet dat ik rustig moet blijven, reageer ik, weliswaar minder dan voorheen, nog steeds geërgerd als er iemand op de snelweg aan mijn bumper hangt. Recent hoorde ik op BNR Radio dat het al...

Lees meer
Hoe een dennenboom de relatie redde…

Hoe een dennenboom de relatie redde…

We hebben een tijd van ‘alles-op-afstand-houden’ achter de rug. Door het Covid-virus werden we ineens gedwongen tot een andere manier van leven en werken. En deels blijven we dat doen. Werken vanuit thuis en vergaderen via Teams. Hetgeen velen nooit hadden verwacht,...

Lees meer
whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!