De toekomst van commercieel leiderschap: trends en voorspellingen
De rol van commercieel directeur (CCO) maakte de afgelopen jaren al een behoorlijke evolutie door. Maar we verwachten een toekomst die nog dynamischer is. De manier van zakendoen verandert snel, gedreven door technologische ontwikkelingen, veranderende...
Hoe voeg je onderscheidende waarde toe aan je aanbod van producten of diensten?
Investeren in B2B-klantrelaties is cruciaal voor succes en winstgevendheid op de lange termijn. Natuurlijk doe je dit door ervoor te zorgen dat de kwaliteit van je aanbod consistent bovengemiddeld is. Je komt beloften na en overtreft de verwachtingen van je klant. Je...
Leiderschap en inclusiviteit: Hoe creëer je een inclusieve werkomgeving?
Diversiteit en inclusiviteit zijn niet alleen ethische kwesties, maar ook bepalend voor innovatie en zakelijk succes. Als directeur of ondernemer kun je door jouw leiderschap een inclusieve werkomgeving realiseren. Deze zes uitgangspunten helpen je op weg. Diversiteit...
Leiderschap in spannende tijden
Om werknemers in ons snel veranderende tijdperk effectief te kunnen leiden, moet je als leider jezelf goed kennen en openstaan om te blijven leren. In deze blog bespreken we vier strategieën die je daarbij helpen. Van ‘ik weet het allemaal’ naar ‘ik leer alles’ We...
Klantgericht leiderschap in B2B: Bouwen aan langetermijnrelaties
In B2B speelt klantgericht leiderschap een belangrijke rol in het krijgen en houden van een mooi klantportfolio. Het verschuiven van een productgerichte werkwijze naar een klantgerichte aanpak is essentieel om duurzame klantrelaties op te bouwen. Klantgericht...
Innovatie: zo blijf je relevant voor je klanten
Wil je nu en in de toekomst relevant zijn voor je klanten, dan is innoveren essentieel. Dat is een bekend gegeven. Maar hoe combineer je als directie je dagelijkse business, gericht op de kortere termijn, met het bepalen van de richting waarin je je organisatie op de...
Zo verbeter je de betrokkenheid van werknemers
Tegenwoordig vertrouwen organisaties meer dan ooit op de inzet en betrokkenheid van hun medewerkers. Maar hoe verbeter je die betrokkenheid? In de praktijk blijken de principes niet zozeer ingewikkeld, maar ze moeten wél prioriteit krijgen. Volgens diverse...
Inspirerend en motiverend leiderschap
Met de vakantieperiode achter de rug gaan we weer met volle moed en energie ertegenaan. Afgelopen jaar in dezelfde periode was met de aanhoudende pandemie al een onzekere tijd. Maar waarmee we nu geconfronteerd worden, hadden we met z’n allen niet kunnen voorspellen....
Ben jij een leider of een manager?
Wanneer je in een managementfunctie terecht komt, bijvoorbeeld doordat je doorgroeit binnen je bedrijf, ben je niet automatisch ook een goede leider. Logisch, want in die capaciteit heb je nog geen ervaring opgedaan of in die vaardigheden ben je nog niet getraind. In...