Leiderschap in spannende tijden

Leiderschap in spannende tijden

Om werknemers in ons snel veranderende tijdperk effectief te kunnen leiden, moet je als leider jezelf goed kennen en openstaan om te blijven leren. In deze blog bespreken we vier strategieën die je daarbij helpen. Van ‘ik weet het allemaal’ naar ‘ik leer alles’ We...

Lees meer
Innovatie: zo blijf je relevant voor je klanten

Innovatie: zo blijf je relevant voor je klanten

Wil je nu en in de toekomst relevant zijn voor je klanten, dan is innoveren essentieel.  Dat is een bekend gegeven. Maar hoe combineer je als directie je dagelijkse business, gericht op de kortere termijn, met het bepalen van de richting waarin je je organisatie op de...

Lees meer
Zo verbeter je de betrokkenheid van werknemers 

Zo verbeter je de betrokkenheid van werknemers 

Tegenwoordig vertrouwen organisaties meer dan ooit op de inzet en betrokkenheid van hun medewerkers. Maar hoe verbeter je die betrokkenheid? In de praktijk blijken de principes niet zozeer ingewikkeld, maar ze moeten wél prioriteit krijgen.   Volgens diverse...

Lees meer
Inspirerend en motiverend leiderschap

Inspirerend en motiverend leiderschap

Met de vakantieperiode achter de rug gaan we weer met volle moed en energie ertegenaan. Afgelopen jaar in dezelfde periode was met de aanhoudende pandemie al een onzekere tijd. Maar waarmee we nu geconfronteerd worden, hadden we met z’n allen niet kunnen voorspellen....

Lees meer
Ben jij een leider of een manager?

Ben jij een leider of een manager?

Wanneer je in een managementfunctie terecht komt, bijvoorbeeld doordat je doorgroeit binnen je bedrijf, ben je niet automatisch ook een goede leider. Logisch, want in die capaciteit heb je nog geen ervaring opgedaan of in die vaardigheden ben je nog niet getraind. In...

Lees meer