Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie
Reorganisaties of herstructureringen binnen een bedrijf zijn vaak uitdagend. Ze gaan gepaard met verandering, onzekerheid en soms weerstand. Of het nu gaat om kostenbesparingen, schaalvergroting of het verbeteren van de efficiëntie, één afdeling die vaak direct...
Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen
Je kent het wel: net als je denkt dat alles op rolletjes loopt, verschijnt er uit het niets een nieuwe concurrent. En niet zomaar eentje, nee, een bedrijf dat zichzelf aankondigt met hippe marketingcampagnes, super aantrekkelijke prijzen, en een website die er zo...
Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei
Elk succesvol bedrijf heeft een solide strategie nodig die niet alleen zorgt voor omzetgroei, maar die ook bijdraagt aan de klanttevredenheid. Twee succesvolle technieken hiervoor zijn upselling en cross-selling. Maar wat betekenen deze termen precies? Bij upselling...
Ontdek jouw commerciële groeipotentieel met een Commerciële Audit van BusinessBuilding
Heb je een helder beeld van hoe jouw verkooporganisatie presteert? Wat gaat er goed, waar liggen kansen voor verbetering, en wat zou dat kunnen opleveren? Met een Commerciële Audit krijg je haarscherpe inzichten in het functioneren van je commerciële team, zodat je...
Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?
Er verandert al jarenlang behoorlijk veel in sales. Digitalisering, gewijzigde klantverwachtingen, economische onzekerheden… De capaciteiten van je salesteam moeten net zo hard mee veranderen. Een toekomstbestendig salesteam is niet alleen gericht op de korte termijn...
De toekomst van commercieel leiderschap: trends en voorspellingen
De rol van commercieel directeur (CCO) maakte de afgelopen jaren al een behoorlijke evolutie door. Maar we verwachten een toekomst die nog dynamischer is. De manier van zakendoen verandert snel, gedreven door technologische ontwikkelingen, veranderende...
Waarom kan je niet zonder een commercieel directeur?
Een interim commercieel directeur biedt in verschillende scenario’s de ideale oplossing om je bedrijf op koers te houden en groei te realiseren. In dit artikel geven we zes praktijkvoorbeelden, waarbij het inschakelen van een (interim) commercieel directeur een...
Onmisbaar voor succes: samenwerking tussen marketing en sales
Succesvolle bedrijven hebben een optimale samenwerking tussen sales en marketing. De twee afdelingen hebben weliswaar verschillende, maar vooral complementaire rollen in het aantrekken van prospects, het omzetten van leads naar klanten en het behouden van bestaande...
Van reactief naar proactief in sales
Hoe maak je als manager sales & marketing met je team de overgang van een reactieve naar een proactieve benadering in sales? Weliswaar hebben beide benaderingen hebben hun waarde en context, maar een proactieve werkwijze leidt in zijn algemeenheid tot aanzienlijk...