Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie

Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie

Reorganisaties of herstructureringen binnen een bedrijf zijn vaak uitdagend. Ze gaan gepaard met verandering, onzekerheid en soms weerstand. Of het nu gaat om kostenbesparingen, schaalvergroting of het verbeteren van de efficiëntie, één afdeling die vaak direct...

Lees meer
Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen

Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen

Je kent het wel: net als je denkt dat alles op rolletjes loopt, verschijnt er uit het niets een nieuwe concurrent. En niet zomaar eentje, nee, een bedrijf dat zichzelf aankondigt met hippe marketingcampagnes, super aantrekkelijke prijzen, en een website die er zo...

Lees meer
Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei

Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei

Elk succesvol bedrijf heeft een solide strategie nodig die niet alleen zorgt voor omzetgroei, maar die ook bijdraagt aan de klanttevredenheid. Twee succesvolle technieken hiervoor zijn upselling en cross-selling. Maar wat betekenen deze termen precies? Bij upselling...

Lees meer
Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?

Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?

Er verandert al jarenlang behoorlijk veel in sales. Digitalisering, gewijzigde klantverwachtingen, economische onzekerheden… De capaciteiten van je salesteam moeten net zo hard mee veranderen. Een toekomstbestendig salesteam is niet alleen gericht op de korte termijn...

Lees meer
Waarom kan je niet zonder een commercieel directeur?

Waarom kan je niet zonder een commercieel directeur?

Een interim commercieel directeur biedt in verschillende scenario’s de ideale oplossing om je bedrijf op koers te houden en groei te realiseren. In dit artikel geven we zes praktijkvoorbeelden, waarbij het inschakelen van een (interim) commercieel directeur een...

Lees meer
Onmisbaar voor succes: samenwerking tussen marketing en sales

Onmisbaar voor succes: samenwerking tussen marketing en sales

Succesvolle bedrijven hebben een optimale samenwerking tussen sales en marketing. De twee afdelingen hebben weliswaar verschillende, maar vooral complementaire rollen in het aantrekken van prospects, het omzetten van leads naar klanten en het behouden van bestaande...

Lees meer
Van reactief naar proactief in sales

Van reactief naar proactief in sales

Hoe maak je als manager sales & marketing met je team de overgang van een reactieve naar een proactieve benadering in sales? Weliswaar hebben beide benaderingen hebben hun waarde en context, maar een proactieve werkwijze leidt in zijn algemeenheid tot aanzienlijk...

Lees meer