Van reactief naar proactief in sales

Van reactief naar proactief in sales

Hoe maak je als manager sales & marketing met je team de overgang van een reactieve naar een proactieve benadering in sales? Weliswaar hebben beide benaderingen hebben hun waarde en context, maar een proactieve werkwijze leidt in zijn algemeenheid tot aanzienlijk...

Lees meer
Wat doet een Sales Manager? De rol en taken uitgelegd 

Wat doet een Sales Manager? De rol en taken uitgelegd 

Een Sales Manager is verantwoordelijk voor het leiden van het sales team, het ontwikkelen en uitvoeren van verkoopstrategieën, het behalen van verkoopdoelstellingen en het stimuleren van groei binnen een organisatie. Een Sales Manager speelt een cruciale rol in het...

Lees meer
De rol van een Sales Coach: meer dan alleen training

De rol van een Sales Coach: meer dan alleen training

Een Sales Coach is een belangrijke professional binnen een bedrijf en zijn rol gaat verder dan alleen training. Het is een mentor, motivator en gids die het sales team begeleidt naar succes. De invloed van de Sales Coach strekt zich uit tot alle aspecten van het...

Lees meer
Vier belangrijke B2B-marketingtrends in 2023-2024

Vier belangrijke B2B-marketingtrends in 2023-2024

De B2B-markt heeft te maken met een nieuwe generatie inkopers met nieuwe verwachtingen over het aankoopproces. De technologische ontwikkelingen volgen elkaar pijlsnel op, de economische omstandigheden zijn onzeker en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Deze...

Lees meer
Zo verbeter je je leadkwaliteit

Zo verbeter je je leadkwaliteit

Het genereren van leads is een niet te missen onderdeel van vrijwel elk salesproces.  Maar potentiële klanten vinden en aantrekken is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Te weinig, maar óók te veel leads hebben een slechte...

Lees meer