De B2B-klantverwachting anno nu
Je klanten zijn niet meer blindelings loyaal aan jouw merk. Elke ervaring moet opnieuw naar verwachting zijn en liever nog de verwachting overstijgen. Een goed aanbod met een redelijke prijs en een prima klantenservice? Die zijn zeker nog noodzakelijk, maar niet meer...
Een commerciële groeistrategie opstellen
Je wilt je bedrijf laten groeien. Maar je weet niet exact waar je moet beginnen. Wij begrijpen dit. Het is ook iets wat we regelmatig terug horen uit de markt. Want duurzame groei heeft richting en structuur nodig. En welke route moet je dan volgen? En hoe weet je...
Stappenplan commerciële groei
Commerciële groei is essentieel voor de continuïteit van een bedrijf. En een concrete groeistrategie is meer dan alleen een marketingstrategie. Het is de ruggengraat van je onderneming. Dus, hoe staat het met jouw groeistrategie? Heb jij de stappen die je moet zetten...
De kenmerken van een wendbare organisatie
Wil jij weten wat de kenmerken van een wendbare organisatie zijn? BusinessBuilding licht deze graag toe. Dankzij onze jarenlange ervaring en uitgebreide deskundigheid op het gebied van organisatieculturen hebben wij diverse ondernemers al weten te helpen. Dus, wil je...
Hoe herken je een betrokken medewerker?
Een betrokken medewerker is blij met zijn of haar baan. Hij is enthousiast, gemotiveerd en gedreven om de langetermijndoelen te behalen. Zonder de aanwezigheid van betrokken medewerkers in de organisatie is het onmogelijk om een succesvol bedrijf te runnen. Ze zijn...
Een beter alternatief voor salesbonussen?
Sinds begin vorige eeuw is de wereld bekend geraakt met bonussen. Goed presteren resulteert vaak in een mooie extra bonus.Met de komst van Generatie Y (geboren tussen 1970 en 1990, medewerkers van 30 tot 50 jaar) is de beloningsbehoefte veranderd. Geld en status zijn...
Een klant voor het leven?
Als bedrijf ben je er nooit zeker van hoe lang een klant bij je blijft. Daarom moet je continu en consequent stappen ondernemen om je te blijven onderscheiden. Want we weten allemaal dat een klant werven zo’n vijf keer meer kost dan het behouden van een klant. Om...
4 Fouten in B2B-marketing die je na vandaag niet meer maakt
B2B-marketingmanagers vertellen ons consequent dat hun marketingstrategie hoog scoort bij de processen die ze het liefst zouden willen verbeteren. Maar hoe je dit precies moet aanpakken, is een heel ander verhaal. In sommige gevallen is er een gebrek aan duidelijkheid...
Het succes van goede KPI’s
Het succes van een onderneming is een combinatie van veel factoren die goed ingericht moeten zijn. KPI's (Key Performance Indicators) zijn hierbij een belangrijk hulpmiddel om het doel te bereiken. Ze geven als index snel inzicht in de huidige situatie en trends op...