Het succes van goede KPI’s

Het succes van goede KPI’s

Het succes van een onderneming is een combinatie van veel factoren die goed ingericht moeten zijn. KPI's (Key Performance Indicators) zijn hierbij een belangrijk hulpmiddel om het doel te bereiken. Ze geven als index snel inzicht in de huidige situatie en trends op...

Lees meer
7 Tips: Omzetgroei behalen ondanks krapte op de arbeidsmarkt

7 Tips: Omzetgroei behalen ondanks krapte op de arbeidsmarkt

De economie groeit fors. In veel branches en sectoren draait men op volle toeren en kan men het werk niet aan. Gevolg is dat er voor het eerst sinds 2003 meer vacatures zijn dan werkzoekenden. Veel bedrijven geven in de gesprekken met ons aan dat een tekort aan...

Lees meer
ABX: de evolutie van account based marketing

ABX: de evolutie van account based marketing

Vanaf ongeveer 2005 zorgde inbound marketing als strategie voor een behoorlijke verandering in de manier waarop B2B-merken de markt benaderden. Geen eenrichtingmarketing meer en beter samenwerkende marketing- en salesteams. Een hele goede stap in de juiste richting,...

Lees meer
Wanneer presteer je het beste?

Wanneer presteer je het beste?

Onder druk! Dat is in elk geval wat ik vaak hoor. Maar is dit werkelijk zo? Vanuit neuro-technisch perspectief: Ja. Onder druk presteren we vaak beter, zo lang het maar een vorm van gezonde spanning is. Herken je die momenten dat je opziet tegen het geven van een...

Lees meer
De ideale organisatie

De ideale organisatie

Vanuit BusinessBuilding richten wij ons dagelijks op het optimaliseren en inrichten van sales & marketing, zodat continuïteit ontstaat en een organisatie commercieel optimaal succesvol is. In veel gesprekken met ondernemers, uit literatuur over dit onderwerp en...

Lees meer
Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Succesvolle B2B-salesmethodieken voor 2021-2022

Wanneer je trends in B2B sales kent en begrijpt, kun je er in je werk als accountmanager nog beter op inspelen. En in een tijd waarin mensen en bedrijven in zowel B2C als B2B vanwege de pandemie voorzichtiger zijn met hun uitgaven, is het extra belangrijk om ze de...

Lees meer
Commerciële transformatie: nut en noodzaak

Commerciële transformatie: nut en noodzaak

Er vindt op dit moment een ingrijpende transformatie plaats in de wereld van B2B-commercie, zo blijkt uit onderzoek van Gartner. De buyer journey verschuift steeds meer en versneld naar online.Het onderzoek geeft aan dat inmiddels 50% van de zakelijke beslissers...

Lees meer
Kriebelende ambities

Kriebelende ambities

Heb jij als ondernemer ook wel eens het gevoel dat het beter kan binnen je onderneming? Maar dat je niet direct scherp hebt hoe dat te realiseren? Heb je al wel verschillende pogingen ondernomen, maar met wisselend resultaat?

Lees meer
De rol van content in de B2B-buyer journey

De rol van content in de B2B-buyer journey

In de loop van het afgelopen jaar tot aan vandaag de dag zijn we redelijk gewend geraakt aan zakendoen binnen de ‘social distancing’-normen. Face-to-face contact is deels vervangen door online alternatieven. Kopers zijn in hun informatiebehoefte afhankelijker van...

Lees meer
whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

Download onze nieuwe Whitepaper

De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

Nu downloaden!

You have Successfully Subscribed!