Commerciële transformatie: nut en noodzaak
Er vindt op dit moment een ingrijpende transformatie plaats in de wereld van B2B-commercie, zo blijkt uit onderzoek van Gartner. De buyer journey verschuift steeds meer en versneld naar online.Het onderzoek geeft aan dat inmiddels 50% van de zakelijke beslissers...
De rol van content in de B2B-buyer journey
In de loop van het afgelopen jaar tot aan vandaag de dag zijn we redelijk gewend geraakt aan zakendoen binnen de ‘social distancing’-normen. Face-to-face contact is deels vervangen door online alternatieven. Kopers zijn in hun informatiebehoefte afhankelijker van...
Het belang van buyer enablement
Buyer enablement is simpelweg gezegd het optimaal helpen van je prospects en klanten tijdens hun aankoopproces. Door dit te vereenvoudigen en zo comfortabel mogelijk te maken. Een koper doorloopt in zijn aankoopbeslissing een aantal stappen, waarbij je hem als...
Toenemend belang technologie & tooling
De steeds verdergaande ontwikkeling van de technologie en (online) tooling biedt mooie kansen in het hele koopproces. Een CRM-pakket alleen is niet meer voldoende. Je moet steeds meer inzicht krijgen in het gedrag van de prospect of klant en de fase waarin hij zich...
Blik naar Buiten
Meer dan de helft van leidinggevenden in sales geeft aan dat ze in hun functie rond allerlei interne organisatorische processen moeten werken. En dat terwijl ze zich vrijwel fulltime zouden moeten kunnen richten op het zo goed mogelijk begeleiden van hun salesteam bij...
Toegevoegde waarde van accountmanagers groter dan ooit
De tijd dat informatie nog schaars was en je als accountmanager genoeg had aan kennis van je eigen product of dienst om deze te kunnen verkopen, ligt ver achter ons. De huidige en vooral toekomstige klant verwacht aanzienlijk meer van een accountmanager.De prospect...
Samensmelting van marketing en sales
De customer journey verloopt in B2B niet meer lineair. Het kent een veelvoud aan contactmomenten die steeds via verschillende on- en offline kanalen verlopen. Ook niet elke klant doorloopt dezelfde journey. De oriëntatiefase is niet altijd online is en de koopfase...
De antwoorden op deze vragen zijn de basis voor je Verkoopplan in 2021
We erkennen allemaal de waarde van een doordacht Verkoopplan, waarin we onze doelstellingen uiteenzetten. Toch blijkt dat deze doelen vaak niet of slechts gedeeltelijk worden gehaald. En dat terwijl je er zoveel tijd in hebt gestoken! Een Verkoopplan hoeft geen...
De zomer is voorbij
Hopelijk krijgen we nog een paar mooie najaarsdagen, maar de zomervakantie is inmiddels voorbij. Hoog tijd dus om hard te werken aan het halen van je omzetdoelen voor dit jaar. En een uitdagend jaar is het. Niet altijd even leuk misschien, maar wel een jaar dat mooie...