Focus voor ondernemers: zo stel je prioriteiten
Als ondernemer is er altijd meer te doen dan er tijd beschikbaar is. Het stellen van de juiste prioriteiten is dan ook meer noodzaak dan slechts een handige vaardigheid. In dit artikel bespreken we welke obstakels je kunt tegenkomen en geven we praktische technieken...
Hoe houd je als ondernemer al die ballen in de lucht?
Je herkent het ongetwijfeld: je begint de dag met een duidelijk plan, maar tegen lunchtijd is je agenda een slagveld van onverwachte telefoontjes, last-minute afspraken en brandjes die direct geblust moeten worden. Als aanspreekpunt voor alles en iedereen voel je je...
Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie
Reorganisaties of herstructureringen binnen een bedrijf zijn vaak uitdagend. Ze gaan gepaard met verandering, onzekerheid en soms weerstand. Of het nu gaat om kostenbesparingen, schaalvergroting of het verbeteren van de efficiëntie, één afdeling die vaak direct...
Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen
Je kent het wel: net als je denkt dat alles op rolletjes loopt, verschijnt er uit het niets een nieuwe concurrent. En niet zomaar eentje, nee, een bedrijf dat zichzelf aankondigt met hippe marketingcampagnes, super aantrekkelijke prijzen, en een website die er zo...
Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei
Elk succesvol bedrijf heeft een solide strategie nodig die niet alleen zorgt voor omzetgroei, maar die ook bijdraagt aan de klanttevredenheid. Twee succesvolle technieken hiervoor zijn upselling en cross-selling. Maar wat betekenen deze termen precies? Bij upselling...
Optimale afstemming tussen sales en marketing voor maximale commerciële groei
In hoeverre jij als ondernemer in staat bent je sales- en marketingafdeling te laten samenwerken, heeft een substantiële invloed op je commerciële groei. Beide afdelingen hebben hetzelfde uiteindelijke doel, namelijk het stimuleren van omzet en klanttevredenheid. Toch...
Ontdek jouw commerciële groeipotentieel met een Commerciële Audit van BusinessBuilding
Heb je een helder beeld van hoe jouw verkooporganisatie presteert? Wat gaat er goed, waar liggen kansen voor verbetering, en wat zou dat kunnen opleveren? Met een Commerciële Audit krijg je haarscherpe inzichten in het functioneren van je commerciële team, zodat je...
Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?
Er verandert al jarenlang behoorlijk veel in sales. Digitalisering, gewijzigde klantverwachtingen, economische onzekerheden… De capaciteiten van je salesteam moeten net zo hard mee veranderen. Een toekomstbestendig salesteam is niet alleen gericht op de korte termijn...
De toekomst van commercieel leiderschap: trends en voorspellingen
De rol van commercieel directeur (CCO) maakte de afgelopen jaren al een behoorlijke evolutie door. Maar we verwachten een toekomst die nog dynamischer is. De manier van zakendoen verandert snel, gedreven door technologische ontwikkelingen, veranderende...