Focus voor ondernemers: zo stel je prioriteiten

Focus voor ondernemers: zo stel je prioriteiten

Als ondernemer is er altijd meer te doen dan er tijd beschikbaar is. Het stellen van de juiste prioriteiten is dan ook meer noodzaak dan slechts een handige vaardigheid. In dit artikel bespreken we welke obstakels je kunt tegenkomen en geven we praktische technieken...

Lees meer
Hoe houd je als ondernemer al die ballen in de lucht?

Hoe houd je als ondernemer al die ballen in de lucht?

 Je herkent het ongetwijfeld: je begint de dag met een duidelijk plan, maar tegen lunchtijd is je agenda een slagveld van onverwachte telefoontjes, last-minute afspraken en brandjes die direct geblust moeten worden. Als aanspreekpunt voor alles en iedereen voel je je...

Lees meer
Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie

Tijdelijke expertise bij een interne reorganisatie

Reorganisaties of herstructureringen binnen een bedrijf zijn vaak uitdagend. Ze gaan gepaard met verandering, onzekerheid en soms weerstand. Of het nu gaat om kostenbesparingen, schaalvergroting of het verbeteren van de efficiëntie, één afdeling die vaak direct...

Lees meer
Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen

Hoe je als bedrijf relaxed en slim omgaat met nieuwe rivalen

Je kent het wel: net als je denkt dat alles op rolletjes loopt, verschijnt er uit het niets een nieuwe concurrent. En niet zomaar eentje, nee, een bedrijf dat zichzelf aankondigt met hippe marketingcampagnes, super aantrekkelijke prijzen, en een website die er zo...

Lees meer
Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei

Upselling en cross-selling voor optimale omzetgroei

Elk succesvol bedrijf heeft een solide strategie nodig die niet alleen zorgt voor omzetgroei, maar die ook bijdraagt aan de klanttevredenheid. Twee succesvolle technieken hiervoor zijn upselling en cross-selling. Maar wat betekenen deze termen precies? Bij upselling...

Lees meer
Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?

Hoe bouw Je een toekomstbestendig salesteam?

Er verandert al jarenlang behoorlijk veel in sales. Digitalisering, gewijzigde klantverwachtingen, economische onzekerheden… De capaciteiten van je salesteam moeten net zo hard mee veranderen. Een toekomstbestendig salesteam is niet alleen gericht op de korte termijn...

Lees meer