Vier belangrijke B2B-marketingtrends in 2023-2024
De B2B-markt heeft te maken met een nieuwe generatie inkopers met nieuwe verwachtingen over het aankoopproces. De technologische ontwikkelingen volgen elkaar pijlsnel op, de economische omstandigheden zijn onzeker en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Deze...
Zo verbeter je je leadkwaliteit
Het genereren van leads is een niet te missen onderdeel van vrijwel elk salesproces. Maar potentiële klanten vinden en aantrekken is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Te weinig, maar óók te veel leads hebben een slechte...
Klantgericht leiderschap in B2B: Bouwen aan langetermijnrelaties
In B2B speelt klantgericht leiderschap een belangrijke rol in het krijgen en houden van een mooi klantportfolio. Het verschuiven van een productgerichte werkwijze naar een klantgerichte aanpak is essentieel om duurzame klantrelaties op te bouwen. Klantgericht...
Voorkom ‘quiet quitting’ bij je (sales)medewerkers
Elkaar snel opvolgende ontwikkelingen blijven de wereld van B2B-sales op zijn kop zetten. Salesmensen voelen de druk van de toenemende complexiteit van hun vak en kunnen zich hierdoor enigszins gefrustreerd of verloren voelen. Ook voelen ze zich soms losgekoppeld van...
B2B-relatiebeheer versus toenemende digitalisering
Het onderhouden van uitstekende relaties met je B2B klanten is essentieel. Het lijkt echter door de toenemende digitalisering steeds een beetje lastiger om dit te doen. Klantcontact vindt meer geautomatiseerd plaats en er is minder gelegenheid en tijd voor...
Nieuw programma: Business Sustainability
Op vrijdag 14 april 2023 hadden we een professionaliseringsdag op Nyenrode Business Universiteit. De dag stond in het teken van Sustainability, een thema waar we met zijn allen niet meer omheen kunnen en waarop wij onszelf willen blijven ontwikkelen. De dag werd...
Innovatie: zo blijf je relevant voor je klanten
Wil je nu en in de toekomst relevant zijn voor je klanten, dan is innoveren essentieel. Dat is een bekend gegeven. Maar hoe combineer je als directie je dagelijkse business, gericht op de kortere termijn, met het bepalen van de richting waarin je je organisatie op de...
Zo verbeter je de betrokkenheid van werknemers
Tegenwoordig vertrouwen organisaties meer dan ooit op de inzet en betrokkenheid van hun medewerkers. Maar hoe verbeter je die betrokkenheid? In de praktijk blijken de principes niet zozeer ingewikkeld, maar ze moeten wél prioriteit krijgen. Volgens diverse...
Commercieel gezien kan het altijd beter…
Als salesteam ben je continu op zoek naar de meest winstgevende manieren voor een succesvolle afzet van je product of dienst. Digitale trends en ontwikkelingen zullen daarbij sales verder gaan beïnvloeden. Moderne technologie maakt het mogelijk om nieuwe doelgroepen...