Geen kerstkaart – Wees speciaal

Door: Andre de Wilde

Kerstkaart

kerstkaart-businessbuildingVeel bedrijven sturen hun klanten traditiegetrouw in december een kerstkaart. Een leuke traditie, maar valt uw kaart op tussen de tientallen (soms honderden) kerstkaarten? Ons advies is, stuur dit jaar geen kaart! Natuurlijk wilt u uw waardering uitspreken naar uw klanten. Een goede manier is om uw accountmanager persoonlijk een attentie af te laten geven bij uw klanten.

Kies bijvoorbeeld voor een kerstbrood met spijs. De investering is wat groter dan een kerstkaart, maar wat is nu professioneler? Een standaard kaart of een ambachtelijk bereid kerstbrood met daarop uw bedrijfslogo? De persoonlijke aandacht richting uw klant is vele malen groter en daarom ook van veel grotere waarde voor uw klant. Iedere keer dat de klant het brood aansnijdt, beseft hij weer even dat u een gulle gever bent. Daarnaast is dit een prima contactmoment. Maar geen verkoopmoment! Kies nadrukkelijk voor oprechte aandacht voor de klant. U zult merken dat uw klanten dit waarderen en er in het nieuwe jaar bij u op terugkomen.