Commerciële Transformatie

Zet vandaag de commerciële
groei van morgen in

Er vindt op dit moment een ingrijpende transformatie plaats in de wereld van B2B-commercie. De buyer journey verschuift steeds verder en sneller naar online. Als leverancier zul je je de vraag moeten stellen in hoeverre je eigen verkoopproces nog aansluit bij het inkoopproces en de verwachtingen van je klanten.

 

Het B2B verkoopproces speelt zich nog vaak offline af

De B2B verkoopprocessen zijn nog te vaak transactiegericht en offline. Aangewakkerd door Corona hebben veel bedrijven weliswaar de laatste tijd een versnelde beweging naar online gemaakt, toch zien we bij bedrijven nog veel online kansen.

De toekomst van B2B commercie:

  • Omni-channel: klanten worden via meerdere kanalen tegelijk bediend.
  • Automation: door slimme sales en marketing tools worden veel commerciële activiteiten geautomatiseerd.
  • Data: data speelt een bepalende rol in het aansturen van commerciële activiteiten.
  • Smarketing: Sales en marketing integreren volledig en werken als 1 team samen.
  • Trusted advisor: vertrouwen geeft de doorslag bij de leverancierskeuze.

    Het Commerciële transformatie programma

    Om goed in te kunnen spelen op het veranderende (inkoop)gedrag en verwachtingen van klanten is een gestructureerde aanpak nodig.

    Met het Commerciële Transformatie programma brengen we aan de hand van het Customer Life Cycle model iedere fase scherp in kaart. En we sluiten de verschillende fases naadloos op elkaar aan.

    Bij de integrale aanpak komen de strategie, processen en vaardigheden aan bod. De te ondernemen acties vatten we samen in een concreet verbeterplan. Daarbij sturen we op commerciële groei op korte termijn en maken we strategische keuzes voor de toekomst.

    Commerciële Transformatie building blocks

    • Doelgroepbepaling en segmentatie
    • Propositie management
    • Leadgeneratie en kwalificatie
    • Channel strategie en funnel management
    • Account en Sales management
    • Retentie en reputatie management

    Wat gaan we doen?

    • Start met Commerciële audit
    • Matching huidig verkoopproces met buyer journey
    • Gewenste Customer Life Cycle scherp in kaart
    • Commercieel Transformatieplan en gedetailleerd aktieplan
    • Benodigde organisatie, vaardigheden en motivatie
    • Daadwerkelijke implementatie gewenste Customer Life Cycle (optioneel)

      BusinessBuilding heeft veel kennis en ervaring op het gebied van sales en marketing.

      Wij zijn in staat om snel een groei in omzet en rendement te realiseren.

      Wil je weten wat het Commerciële Transformatie programma oplevert? Maak nu een afspraak!

      Je kunt ons ook bellen op 088 – 0111 333 of mailen op transformatie@businessbuilding.nl
      whitepaper toekomst sales en marketing in b2b

      Download onze nieuwe Whitepaper

      De toekomst van sales & marketing in de B2B-markt

      Nu downloaden!

      You have Successfully Subscribed!