Het resultaat is zichtbaar binnen verschillende disciplines. Marketing is blij met het vroegtijdig inzicht in midden en lange termijn forecast, het ontstaan van heldere win/loss analyses en het stategisch inzicht in wenselijke “new business”-benadering dat is ontwikkeld. Daarnaast is er nu sprake van een succesratio per businessline.
Op het gebied van presales is er nu vroegtijdige betrokkenheid binnen nieuwe verkoopkansen en kunnen medewerkers op tijd meehelpen bij het kwalificeren van haalbaarheid. Ook hebben zij nu de mogelijkheid om te focussen op de oplossing, terwijl de verkoop zich kan richten op de verkoop.
Waar het gaat om consultancy en projectmanagement is het vroegtijdige inschakelen en de introductie van projectmanagers en consultants bij klanten en prospects mogelijk geworden. Ook de wens om vroegtijdig inzicht te kunnen geven in implementatieprocessen bij de klant is behaald. Tevens heeft consultancy en projectmanagement nu een beter en vroegtijdig inzicht in nodige planning en toekomstige workload.
Resultaten die voor de gehele organisatie van meerwaarde zijn, zijn bijvoorbeeld een significante verbetering in betrouwbaarheid van prognoses en accountmanagement die nu in staat zijn om op het juiste moment de juiste acties uit te voeren om een stap dichter bij succesvolle afronding van een verkooptraject te komen. Maar ook een betere aansluiting van het verkoop- en inkoopproces, waardoor de efficiency van verkoopactiviteiten is toegenomen en de verhoging van verkoopvaardigheden door het toepassen van adviserende verkooptechnieken zijn winstpunten voor deze organisatie.